Vad kör du för temp på plasten då? Jag kör 190 PLA, tycker den funkat bäst men jag ska kanske prova högre på den plasten jag har nu.drh skrev:stenD skrev: Tex vasen som drh har ovan så får jag konstigt rörelsemönster i botten som sliter upp botten, skall prova cura på den.drh skrev: Om jag ställer ner temperaturen för långt så sliter min också med botten.Temperaturen på plasten, sänker jag den för mycket så misslyckas den med botten.stenD skrev: Kör med 60 grader, hjälper inte. Det går bra dom första varven på vasen men sen får den för sig att köra det högra främre segmentet framåt, bakåt, framåt sedan nästa går den fortare på det segmentet helknäppt.
Cura kör inte utefter periferin utan tvärs när den fyller och det gå då mycket bättre.
Sorry, jag var lite otydlig där
Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Re: Bild-/byggtråd Velleman K8200 3D-printer
Kör oftast mellan 190-200 grader om jag printar PLA. Lite beroende på fabrikat och färg.stenD skrev:Vad kör du för temp på plasten då? Jag kör 190 PLA, tycker den funkat bäst men jag ska kanske prova högre på den plasten jag har nu.drh skrev:stenD skrev: Tex vasen som drh har ovan så får jag konstigt rörelsemönster i botten som sliter upp botten, skall prova cura på den.drh skrev: Om jag ställer ner temperaturen för långt så sliter min också med botten.Temperaturen på plasten, sänker jag den för mycket så misslyckas den med botten.stenD skrev: Kör med 60 grader, hjälper inte. Det går bra dom första varven på vasen men sen får den för sig att köra det högra främre segmentet framåt, bakåt, framåt sedan nästa går den fortare på det segmentet helknäppt.
Cura kör inte utefter periferin utan tvärs när den fyller och det gå då mycket bättre.
Sorry, jag var lite otydlig där
Printar jag röd ColorFabb PLA/PHA då kan jag gå upp lite i temp till ca 200 grader.
Samma sak med vit CMR PLA då är det 200 grader som gäller.
Tre saker jag tittar på:
Röd rektangel - lagerbytet
Blå rektangel - lagren, vill man ha en lite starkare print så kanske man ska justera lite på temp, i det här fallet till kanske 195 grader.
Gul rektangel - tittar man på den högra, här kan man hjälpa till med extra kylning eller sänka tempen lite
ColorFabb PLA/PHA med väldigt lite kylning från vänster
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ritade ett litet hus för en utomhusgivare
Snabb och enkel design
Hålet är för ett 16mm VP-rör (läs slang)
Har nu pulat i en rulle colorfabb vit PLA/PHA som jag provat på 190/200/210.drh skrev: Kör oftast mellan 190-200 grader om jag printar PLA. Lite beroende på fabrikat och färg.
Printar jag röd ColorFabb PLA/PHA då kan jag gå upp lite i temp till ca 200 grader.
Samma sak med vit CMR PLA då är det 200 grader som gäller.
Tyckte att 200 vart bäst men jag är inte nöjd. Färgen är benvit snarare än vit och det finns inte mycket till glans i den heller.
Utskriftsresultatet är jag inte nöjd med heller, knottrigt valkar plast som kommer utanför formen.
Även om jag skulle få till utskriften bättre så är färgen inte godkänd i mitt tycke då jag jämför med den förra jag hade som är från formfutura som värkligen är snyggt vit med fin glans.
Nån som känner igen problemen och kan ge ett tips?
Vilken av de vita är det du har? Standard white eller blueish white? Jag tror jag har en standard white jag kan prova med.
Jag ställde en fråga till Ebay och fick detta svaret (bland annat):stenD skrev:OT: En något knäpp fråga från en ebay novis, hur fortsätter man handla efter man tryckt "buy it now", man kommer ju till en "check out" sida och jag hittar ingen fortsätt handla knapp. Man kan väl inte ha en "shop" som det bara går att handla en vara i taget i. Eller jag kanske är omodern
About your "Add to Cart" concern, currently, only listings that offer PayPal as the only payment method can be added to the cart. Any item that offers a non-PayPal method of payment (regardless of whether the item also offers PayPal) will have a Buy It Now button, but not an Add to cart button.
Tack, yeep jag har också undrat om detta med ebay. Men det är ändå väldigt lustigt att det är så.
Om man har 250000+ artiklar i sin store och kunderna bara kan handla en sak varje gång måste man nog fundera på hur man har gjort sin shop
Syrran fick syn på den som jag gav till mamma, så jag åkte på att printa en till

Printad med 0,25mm lagerhöjd
Drog igång en utskrift med 0,1 mm lagerhöjd för att se skillnaden.
Och visst blir det skillnad på kvalitén men dessvärre på utskriftstiden också så jag avbröt efter en dryg timme.
Och visst blir det skillnad på kvalitén men dessvärre på utskriftstiden också så jag avbröt efter en dryg timme.
Min första utskrift med NinjaFlex printad med 215 grader på hotend
Den gick inte att få bort, jag fick ta en vass kniv och skärabort den, resterna tog 15 minuter att får bort, kuben verkar också att vara oförstörbar. Flexar väldigt bra och har låg friktion.
Hur pass Ninja är den då undrar alla
Lite tilltufsad
Men inga direkta skador vad jag kan se
Den fick sig också några fina smällar av min hammare
Här var det nog jobbigare för mig än för Ninjan