Vet inte om de ändrat mycket sen jag gick på LTH (jag är E96:a), men jag fick en rejäl dos av praktiska bitar i form av projektkurser, typ konstruera ICs som Digitala IC projekt (konstruerade ett Contents Adressable Memory (baklängesminne) som vi även skickade på tillverkning i kiselfabrik), VHDL-programmering (bl.a konstruera sin egen CPU på två veckor), digitala projekt (byggde LED-snurra med pong/tetris), analoga projekt (byggde 500W audio-förstärkare), radioprojekt (byggde DCF77 mottagare) och en drös andra mindre projekt-kurser och extra-kurser med praktiska lab:ar där det "bara" var mjukvaruprogrammeringsprojekt.Du kommer (tyvärr) känna dig understimulerad om du vänta dig praktiska moment i utbildningen
Dock krävs grundkurser följt av extrakurser före projektkurserna, vilket innebär att alla praktikska kurser hamnar typ sista året samt att det blir fler poäng än vad som egentligen är tänkt om man ska kunna läsa riktigt många projektkurser, det gäller även att börja med extrakurserna tidigt (gör som jag gjorde, ta en extrakurs redan första året så du kommer in i "extra"-biten tidigt) för att lägga grund för många projektkurser senare och kanske kunna tidigarelägga någon projektkurs
Exjobbet innebär ofta en hel del hands on, men precis som med projektkurserna måste man själv söka upp det praktiska.