Det blir en enkel klocka med en 4024 som delar ner i 4 steg (/2, /4, /8, /16). Egentligen borde man ju haft en omkopplare för hög resp låg frekvens men där ska sitta en resetknapp (jag har tryckknappar med funktion on-off).
Fel format på Mutables CV-pal så jag fick fuska lite. OM jag nånsin råkar ut för USB-MIDI har jag en modul som tar hand om det.
En joystick byggd så enkelt det går:

En MIDI-CV till; denna med vanlig MIDI-MIDI-anslutning. Världens minsta MIDI-adapter.

Näst sista modulen är en gate delay, dvs den tar en gatesignal, fördröjer den och släpper sedan ut den. Fördröjning och bredden på signalen justerbar.

Sist men inte minst och bara i startfasen - en ultralow-LFO som bygger på upp- och urladdning av en NiMH-cell.
Sendelinos NiMHLFO
Simulering av kretsen
Gorgus ska ha stort tack för ett par celler OCH EN LADDARE. Laddaren är bonus men inget jag behöver i min applikation så den skänker jag till någon annan.
Jag har iofs tagit fram Gerberfiler till gate delay men undras om det inte är lika lätt att bygga på ett litet experimentkort, liksom LFOn och joystick.