Perkla bygger CNC RAW 1.5 - Touch Off....Problem...
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Re: Perkla bygger CNC RAW 1.5 - Första Start PROBLEM
Då är det datorn det sitter i, har du dragit ner allt vad som sagts tidigare så man börjar nere på botten 

Senast redigerad av tecno 4 september 2018, 17:22:20, redigerad totalt 1 gång.
Vad bra, då har man uteslutit en hel del felorsaker.
Perfekt, det var ett mycket bra test utfört av Perkla på inrådan av mrfrenzy 
Nu är det mycket som kan uteslutas.

Rem ser dessutom ut att vara problemfri och inga glapp mot remhjulet och inget annat är löst eller glappt heller.. och med tanke på resultatet av det som mrfrenzy föreslog så bör det vara siffror i mjukvaran eller elektroniskt..
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Prova med sänka Acc rejält kanske?tecno skrev:Då är det datorn det sitter i, har du dragit ner allt vad som sagts tidigare så man börjar nere på botten
Medans du har remmen lös, passa på att räkna kuggarna över en lång sträcka.Perkla skrev:Rem ser dessutom ut att vara problemfri och inga glapp mot remhjulet och inget annat är löst eller glappt heller
Håller med.. känns som man kan utesluta ganska mycket, tänkte ett tag om jag kanske kunnat glömt att kolla nåt som kan orsak glapp osv men tydligen var det så att motorn går med så exakta angivelser som det är tänkt..Glattnos skrev:Perfekt, det var ett mycket bra test utfört av Perkla på inrådan av mrfrenzy

Ja det ska jag göra... men hur menar du att jag ska göra ?säter skrev:Medans du har remmen lös, passa på att räkna kuggarna över en lång sträcka.Perkla skrev:Rem ser dessutom ut att vara problemfri och inga glapp mot remhjulet och inget annat är löst eller glappt heller
Nu tycker jag du ska stänga LinuxCNC och inte öppna det igen förrän du fått latency under 20 000.
Antingen genom att ändra inställningar på denna datorn eller genom att byta dator (mitt tidigare erbjudande står kvar).
Antingen genom att ändra inställningar på denna datorn eller genom att byta dator (mitt tidigare erbjudande står kvar).
Glattnos skrev:Remmar jag beställt från kina har stämt mycket bra, annars får man mäta 90cm av remmen och sen räkna om det är exakt 300 tänder = jobbigt
Du tänker ungefär som att stänga av ljudkort och com portar o sånt ?tecno skrev:Då är det datorn det sitter i, har du dragit ner allt vad som sagts tidigare så man börjar nere på botten
Oj då.. ja just ja.. ska det verkligen vara nödvändigt när vi vet att motorerna inte snurrar som dom ska ?säter skrev:Glattnos skrev:Remmar jag beställt från kina har stämt mycket bra, annars får man mäta 90cm av remmen och sen räkna om det är exakt 300 tänder = jobbigt
- Mickecarlsson
- EF Sponsor
- Kontakt:
Kabeln mellan dator och fräs, är det den långa du köpte?
Har du en annan kabel du kan testa med?
Jag har sett detta typ av fel och det var kabeln som var dels för lång och av usel kvalitet.
Har du en annan kabel du kan testa med?
Jag har sett detta typ av fel och det var kabeln som var dels för lång och av usel kvalitet.
Det kan vara bra att göra det medans remmen är lös.
Det kanske behövs senare.
Det kanske behövs senare.