Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
Det är sånt man har internet till ex LED calculator
http://led.linear1.org/1led.wiz
http://led.linear1.org/1led.wiz
1802, Å du litar på att internet alltid fungerar
, Bättre med egen grundläggande kunskap 
edit: Å här är resultatet av länken ovan, färgbanden är för "3-bandiga" motstånd och inte "4-bandiga" som är vanliga idag!

edit: Å här är resultatet av länken ovan, färgbanden är för "3-bandiga" motstånd och inte "4-bandiga" som är vanliga idag!
- Klas-Kenny
Samt om man kan det går det fortare att knappa på närmsta miniräknare eller räkna i huvudet, än att leta upp en kalkylator på nätet.. 

- Electricguy
Metallfilm har det och även kolytskikt börjar komma, först 3 band med siffror och det 4;e är antalet nollor. Tex 3 bandigt 1k, brun svart röd, 4 bandigt brun svart svart brun. Då har jag tagit bort banden för tolerans.finns 3,4,5 och 6 bandiga.
- Electricguy
Blev en sammanfattningsvideo på mina "noise synthar"
Nykommlingarna är en APC i fickformat, en dubbel-oscillator och en patch sequencer som är en extremt ombyggd keyboard i grunden.
Nykommlingarna är en APC i fickformat, en dubbel-oscillator och en patch sequencer som är en extremt ombyggd keyboard i grunden.
- Klas-Kenny
Vilka brutalt hemska ljud du fick fram med dubbel-oscillatorn och APC'n ihop 

- Electricguy
heheh, går näästan att väcka döda med...
Jag och en chattkompis har startat en grupp som heter Homemade Bitchin' Tesla coil... Våran första hitsingel ska heta Trenchcoat full of butter......
Bara ett problem, hon bor i USA.... och vi ska försöka spela ihop nåt som liknar en låt.... Blir skitlätt när det bara är liite fördröjning mellan oss......

Jag och en chattkompis har startat en grupp som heter Homemade Bitchin' Tesla coil... Våran första hitsingel ska heta Trenchcoat full of butter......

Bara ett problem, hon bor i USA.... och vi ska försöka spela ihop nåt som liknar en låt.... Blir skitlätt när det bara är liite fördröjning mellan oss......

Är väl rätt enkelt egentligen, du spelar in ditt spår och skickar över till henne, så får hon spela in sitt spår med ditt spår i hörlurarna?
- Electricguy
Behövde borra i taket i min nya lägenhet, stenhård betong som blir ett ytterst fint pulver som jag inte ville ha överallt så det fick bli ett miniprojekt...eller snarare ett fulhack! 

En tom lingonsyltshink och en flexibel bälg av vit gaffa gjorde att dammet inte kom ut i rummet, bälgen höll hinken tryckt mot taket och borrmaskinens handtag tog i hinken på precis rätt djup för borren!

En tom lingonsyltshink och en flexibel bälg av vit gaffa gjorde att dammet inte kom ut i rummet, bälgen höll hinken tryckt mot taket och borrmaskinens handtag tog i hinken på precis rätt djup för borren!
Fixade med hörlursuttaget på ett usbminne/spelare. Ett ben av. Och på baksidan sitter såklart ett dotterkort
. Värmde lite på jordbenet och lyckades vika kontakten lite. Lyckades löda dit ett "motståndsklipp". Som jag fick hamra lite på först, för det var för stort. Värma och vika tillbaka, och löda lite på fusk tråden. Inte helt glappfritt, men nästan. Detta med en 25W lödkolv, och i dessa sammanhang en jätte mejselspets.

Byggde en liten timer med en 556:a idag (hade inga 555:or i DIP-kapsel). Avsedd för det här.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Electricguy
Blev en förstärkare.
Tog slutstegskortet ur en 70-tals stereo receiver och stoppade i en trälåda. stoppade även i ett nätagg och en STOR VU mätare!
Det är ett kort byggt med diskreta komponenter och ger kanske runt 10-20Watt per kanal.
Kan fixa bilder senare.
Tog slutstegskortet ur en 70-tals stereo receiver och stoppade i en trälåda. stoppade även i ett nätagg och en STOR VU mätare!

Det är ett kort byggt med diskreta komponenter och ger kanske runt 10-20Watt per kanal.
Kan fixa bilder senare.