Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
- JimmyAndersson
- Kontakt:
På tal om fåglar...
Jag hittade inga ungar som sover, men i alla fall:
En blåmes som ska sova
Blåmes-ungar

En blåmes som ska sova
Blåmes-ungar
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Men det borde suga åt sig fukt iallafall.
Som ljudisolering för låga frekvenser är det bra med ganska hårda material, men inte stenhårt, för då får man istället otrevliga resonanser. MDF-damm kanske rör på sig lite och stoppar ljudet ungefär som stepisol, (typ massiva gummimattor.)
BJ:
Länk 1: "Simon the blue tit settles for the night"
The blue tit?! Vad länkar du till för sorts filmer?

Som ljudisolering för låga frekvenser är det bra med ganska hårda material, men inte stenhårt, för då får man istället otrevliga resonanser. MDF-damm kanske rör på sig lite och stoppar ljudet ungefär som stepisol, (typ massiva gummimattor.)
BJ:
Länk 1: "Simon the blue tit settles for the night"
The blue tit?! Vad länkar du till för sorts filmer?

Fungerar en sån här transformator till nätaggsbygge för fräsen, eller är det där några speciella transformatorer?
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=256766 art.nr. 36-1405 24/150VA
http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=256766 art.nr. 36-1405 24/150VA
Detektivarbete...
Hmmm... Nær jag førstorar bilden med den trafon som bara har en sladd in så tycker jag mig kunna læsa att det står 12V och så en sådan dær liten våg som indikerar væxelspænning. Jag har dærtill svårt att tro att 24-Voltaren skulle vara annorlunda eftersom de sæljs som "samma artikel". Jag antar dærfør att det ær væxelstrøm det rør sig om och beger mig føljdaktligen imorgon till Clas i sjøn (fast egentligen i Oslo) i førhoppningen att de har en i lager. 119 kr ser væl ut att vara ett bra pris tycker jag? Vad har en "dålig" transformator før nackdelar? Något som ær aktuellt i sammanhanget?
Vad sæger ni?
Edit: Om kylning skulle vara ett problem vid långvarig, tung belastning så ær det væl bara att "strippa och flækta" den.
Vad sæger ni?
Edit: Om kylning skulle vara ett problem vid långvarig, tung belastning så ær det væl bara att "strippa och flækta" den.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
En dålig transformator har dålig verkningsgrad, och spänningen sjunker ganska mycket under belastning. Men nu står det ju 24V 150VA, så då ska det vara 24V vid det märkta effektuttaget. Notera dock att eftersom den här transformatorn kan leverera mer ström än den som Jojje föreslagit, kommer utspänningen vara högre.