Lysande! Detta har jag haft behov av länge!!!
Jag vill bara lägga ett önskemål på listan: Stöd för streckkodsläsare!
För att beskriva lite hur jag tänker:
Varje sortiment-låda märks med en unik siffra och streckkod (EAN-kod). Man kan även skapa ett ark med några kommando-streckkoder typ ”+1”, ”-1”, ”Komponent slut” och ”Komponent påfylld”.
Komponenten behöver såklart kompletteras med streckkoden motsvarande dess plats när man lägger till den. Det ska även vara lätt att flytta komponenten mellan olika lådor/streckkoder.
Sidan behöver sedan ett inmatningsfält för skannern där man först skannar en streckkod som betyder -1, Slut eller Påfyllt och sedan skannar streckkoden på fronten av sortiment-lådan. Artikeln läggs då till eller tas bort från inköpslistan.
När en komponent har köpts in så söker man upp den med artikel numret och får då veta att den ska ligga i exempelvis låda 14. Man lägger den i låda 14 och skannar streckkoden för ”Komponent påfylld” följt av streckkoden på låda 14. Vill man ha exakt koll på antal och inte bara "det finns åtminstone några" så får man väll ange en siffra med tangentbordet antar jag, eller man kan kanske ha ett papper med streckkoder för lämpliga nummer, typ 5, 10, 20, 50, 100, 500?
En streckkodsläsare fungerar normalt sett som ett tangentbord, dvs när du skannar en streckkod så ploppar siffrorna den motsvarar upp i inmatningsfältet, följt av två stycken carrier return (CR, Enter, Retur, whatever), så att implementera detta vore nog inte så svårt.
I övrigt; Mycket bra!!!