Till sist är all elektronik på plats. Projektet är inte dött (det har kostat för mycket för att glömmas bort) men jag har haft en del problem som har lösts ett efter ett. Resultatet blev som bilderna visar (återstår att göra höljet):
All fungerar nu också som det skall, inklusive IR-mottagaren. Problemet med just denna var att "fel" BIOS var laddat i maskinen (skedde när jag mekade med DVD-läsaren). AAEON är lite dåliga på releasedatum och versionsnummer. För att få senaste BIOS gick jag in på deras ftp och kollade fildatum. Tog den med senaste datum och problemet var löst. Alla COM-portar är nu nåbara och IR-mottagaren fungerar (behöver inte byta IR-modul).
När det gäller LCD'n så var även den ett problem. Leveransen från Conrad tog sin tid (helt normalt), men jag fick fel display. Tanken var att sätta i en 4 x 20 teckens LCD och en sådan var beställd (plus den grafiska och en 2 x 16 tecken). Problemet var att jag inte fick en 4 x 20 utan en ytterligare 2 x 16-display fast av en annan modell. Så det blev till att pula ner den grafiska i maskinen i stället. När man ser resultatet så tycker jag att det inte gör så mycket trots allt och den extra 2 x 16 kommer nog till nytta någon annanstans (det är lite omständigt att returnera något till en butik i Tyskland). Parallellporten orsakade lite problem i sig - stiftnumreringen följer nämligen inte samma standard som i vanliga IDC-kontakter. Detta var dock bara att testa sig fram tills det fungerade.
Så nu återstår CAD-jobbet så att Fagge kan sätta igång med panelerna.