Lite till han jag pilla med planet idag

.
Först påbörjade jag monteringen av motorn. Ungefär såhär ska den sitta. På det bakersta spantet gjorde jag ett fackverk som motorn sitter på (bara fastklämd än) och bakom motorn bredvid fackverket ligger fartreglaget intryckt. Jag får se om det blir några problem med värme, men det verkar inte så av mina tester än så länge.
För att komma åt innehållet skar jag ut tre luckor, en framför vingen och två bakom.
För att kunna sätta på och plocka loss locket lätt satte jag två balsaträpinnar under luckan och satte en liten bit kardborreband på båda.
Det fungerade över förväntan, locket sitter bra men går ändå relativt lätt att plocka loss.
Tillslut blev jag otålig igen, så jag lade in batteriet i sitt fack, balanserade in CG 30% bak på vingen och gjorde några provkasst. Jag tycker att de ser rätt bra ut denna gången (Vad tycker ni experter?), dock faller den ju som en sten... Men den behöver väll ha lite högre hastighet för att hålla sig uppe
http://www.youtube.com/watch?v=eQS9-6R6caU
Nästa steg är att göra klart infästningen av motorn, börja med lite kabeldragning, bygga en stjärtfena med höjdroder samt sidoroder, landningsställ och lite annat småfix. Det börjar närma sig