
MadModders lillasysterprojekt
- MadModder
- Co Admin
- Inlägg: 31393
- Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
- Ort: MadLand (Enköping)
- Kontakt:
Jag satte av någon anledning den glappfria muttern på den sidan, med minsta sidan ut såklart, istället för på andra sidan där den kunde ha fått gå in i hålet för stegmotorn. Så när plastmuttern gått ända mot M10-muttrarna är det precis så slangarna får plats. Nu ska jag dock använda enkla låsmuttrar istället för dubbla mot varandra, så med den lösning förlorar jag slangens diameter, 10mm, vilka jag inte hade från början, så det gör mig inte så mycket. 

- MadModder
- Co Admin
- Inlägg: 31393
- Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
- Ort: MadLand (Enköping)
- Kontakt:
Nu får ni måla ett kors i taket. 
Jag har gjort ett litet steg framåt i det här projektet.
Baksidan av styrlådan är nu klar med all håltagning och montering av det som ska sitta där.
Fyra uttag för stegmotorer. Ett i reserv för eventuellt framtidsbehov.
Två parallellportsanslutningar. Ett i reserv för eventuellt framtidsbehov.
En 9-polig d-sub för signaler och spänningar, som t.ex ändlägesbrytare och LED-belysning.
En 60mm-fläkt.
Ett 230V-uttag för Kressen och så.
Och så ett apparatintag och en av/på-knapp.
Där ser man halvledarreläet.

Jag har gjort ett litet steg framåt i det här projektet.
Baksidan av styrlådan är nu klar med all håltagning och montering av det som ska sitta där.
Fyra uttag för stegmotorer. Ett i reserv för eventuellt framtidsbehov.
Två parallellportsanslutningar. Ett i reserv för eventuellt framtidsbehov.

En 9-polig d-sub för signaler och spänningar, som t.ex ändlägesbrytare och LED-belysning.
En 60mm-fläkt.
Ett 230V-uttag för Kressen och så.
Och så ett apparatintag och en av/på-knapp.
Där ser man halvledarreläet.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- JimmyAndersson
- Inlägg: 26511
- Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
- Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
- Kontakt:
- MadModder
- Co Admin
- Inlägg: 31393
- Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
- Ort: MadLand (Enköping)
- Kontakt:
En del ja...
Breakoutkortet med tre kraftkort på ska ju in i en likadan "vagga" som agget sitter i. Sen ska det vara en liten sektion med två onödiga visarinstruiment som visar spänning och ström. Sen en sektion med nödstoppknapp, säkerhetsbrytare och återställningsknapp, och en och annan specialknapp såklart. Knappar och lysdioder... mooahahahaaa
Breakoutkortet med tre kraftkort på ska ju in i en likadan "vagga" som agget sitter i. Sen ska det vara en liten sektion med två onödiga visarinstruiment som visar spänning och ström. Sen en sektion med nödstoppknapp, säkerhetsbrytare och återställningsknapp, och en och annan specialknapp såklart. Knappar och lysdioder... mooahahahaaa

- Electricguy
- Inlägg: 12473
- Blev medlem: 15 augusti 2007, 16:52:14
- Ort: Kälmä' typ..
- MadModder
- Co Admin
- Inlägg: 31393
- Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
- Ort: MadLand (Enköping)
- Kontakt:
Det här är nog min nya favoritkontakt för intern anslutning av max 600V och 9A. 
https://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl? ... =10391.htm
230V till agget via den här:

https://www.elfa.se/elfa-bin/dyndok.pl? ... =10391.htm
230V till agget via den här:
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- EagleSpirit
- Inlägg: 1288
- Blev medlem: 27 maj 2003, 23:15:48
- Ort: Västerås
- Kontakt:
- MadModder
- Co Admin
- Inlägg: 31393
- Blev medlem: 6 september 2003, 13:32:07
- Ort: MadLand (Enköping)
- Kontakt:
Ja, jag bestämde mig för att börja med nåt slags serienummer. Jag sätter ju in alla utskrivna layouter i en pärm med plastfickor, så jag vet hur många jag gjort. Numrerade alla från 1 och uppåt, och så började jag etsa numrena fr.o.m nr 46... MMB = MadModder Board 
Fast jag upptäckte nyss att det är ett jag inte numrerat, som borde haft nummer 46...
Nåja.
Det är ivf 50st i pärmen nu.

Fast jag upptäckte nyss att det är ett jag inte numrerat, som borde haft nummer 46...

Nåja.

Det är ivf 50st i pärmen nu.
- JimmyAndersson
- Inlägg: 26511
- Blev medlem: 6 augusti 2005, 21:23:33
- Ort: Oskarshamn (En bit utanför)
- Kontakt: