Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Enda nyttan de flaskorna gör är att visa upp sig, gammalt skit som inte går att dricka =)
Svart POM var ju lite svårt att fotografera.
T-muttrar som går att få ner uppifrån i spåren på boris bottenplatta.
edit: ja, hålen är borrade för hand, därför är de överallt förutom i centrum...
T-muttrar som går att få ner uppifrån i spåren på boris bottenplatta.
edit: ja, hålen är borrade för hand, därför är de överallt förutom i centrum...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
En medbringare för att koppla en Nanni diesel till VP S110 drev. Skruvas fast i en recess i svänghjulet. Drevet har en motsvarande klo och mellan sitter en gummibit.
-
Mackan skrev:-> larky
SNYGGT![]()
Mkt smart med spruta.........kommer jag att använda i framtiden![]()
Här kommer lite av det som jag gjort:
Present till svärföräldrarna:
Man blev morbror igen så så kan man ju göra en liten skylt:
Testade att göra en 3D-fräsning av dottern.......bilden omvandlad till gråskala i Photoshop och sedan körd i Artcam.......finns dock mycket att finslipa på när det gäller 3D-prylar.........som sagt var bara ett test.
/Markus
Hejsan!
Du har inte lust att berätta vilken hastighet djup och borr du har använt för att fräsa bilden på dottern
Mvh..Hasse
Senaste verket från fräsen/svarven. Mest en rolig grej som skall sättas upp framför titthålet på ytterdörren 
http://www.youtube.com/watch?v=oYgDLxc0B80

http://www.youtube.com/watch?v=oYgDLxc0B80
Hur räknar du ut vinkeln på spåren som driver slutar "bladen" - jag har kikat på såna där tidigare, och fått för mig det skall eg. vara en elliptisk bana, men de där funkar jue utmärkt . =)
Stiligt jobbat. =)
Stiligt jobbat. =)
topnotch: Den övre biten skall svarvas ur mer sen skall en till skiva svarvas till som skruvas ihop med den nedre, på så vis behöver man bara vrida på den mittersta. Det blev lite krångligt, hoppas du förstår.
NeoTech: Vinkeln har jag egentligen inte räknat på, avståndet är mer kritiskt för att den skall öppna helt men inte för mycket. Men beroende på vinkel kan man spela med hur många grader man behöver vrida skivan för att öppna/stäng.
NeoTech: Vinkeln har jag egentligen inte räknat på, avståndet är mer kritiskt för att den skall öppna helt men inte för mycket. Men beroende på vinkel kan man spela med hur många grader man behöver vrida skivan för att öppna/stäng.
Veckans skörd:
En rote jakt-fiskmåsar. Observera att de två främsta har ett förbättrat landningsställ.
En rote jakt-fiskmåsar. Observera att de två främsta har ett förbättrat landningsställ.
Lite storformat. 

Hej alla!
Jag har precis blivit klar med 2st bilstötdämparhållare (: kanske lite överarbetade pga av att de kommer bli skitiga fort, men jag tycker de blev fina i stål. Detta är också min första fräsning förutom på skruvstycket som jag hade fräst lite innan på.. Jag använder mig av en zx45 fräs. Har köpt fräsen nyligen
Bilder:

Jag har precis blivit klar med 2st bilstötdämparhållare (: kanske lite överarbetade pga av att de kommer bli skitiga fort, men jag tycker de blev fina i stål. Detta är också min första fräsning förutom på skruvstycket som jag hade fräst lite innan på.. Jag använder mig av en zx45 fräs. Har köpt fräsen nyligen

Bilder:

En bromsoks adapter blev det ikväll.
Bara en kvar att fräsa.
/Alex
Bara en kvar att fräsa.
/Alex
En mobiltelefonhållare till bilens mugghållare.
Laddaren och ljudkabel till bilstereon får plats.Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.