Huggbäverns synttråd (nytt namn)
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Huggbäverns synttråd (nytt namn)
Njaaaa, inte så illa pissat av en halt häst. Var hittar jag en Hello Kitty-dekal?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag ska starta ett dödsmetallband - EBOLA KILLERS eller FLESH-EATING BRAINWORMS ...
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Piss och skit och bajs och hela djävla kockars leverstuvningar!!
Började dra över baksidan och kanterna med klarlack. Först ett skapligt lager och när det torkat ett lager till …..
… då reste sig den förbannade rosa lacken.
. Alltså får jag se till att låta lack/färg torka ut, slipa ner och en ny burk rosa inköpas och så tillbaka till ruta ett.
Började dra över baksidan och kanterna med klarlack. Först ett skapligt lager och när det torkat ett lager till …..
… då reste sig den förbannade rosa lacken.

- JimmyAndersson
- Kontakt:
Såg bilderna på basen först nu. Jättesnyggt ju!
Så det är inte kul att färgen reser sig.
Vad är det för sorts färg och lack? (T.ex oljebaserat, akrylat, polyuretan, lack(nafta), mm)
(Tappade det rätta namnet för ”lack(nafta?)”. Eller står det månne bara ”lack” på burkarna. Minns inte.)
Polyuretan löser upp allt akryl/akrylat-baserat, men det finns lack som är en blandning av polyuretan och akrylat som fungerar.
Lack..vad-det-nu-hette-baserade löser oljefärg och akryl/akrylat.
Där är nog tipset att strunta i det lack..vad-det-nu-heter-baserade. Jag tror visserligen inte att du har det problemet här, för det brukar funka ett tag och sen släpper klarlacken eller färgen. I det fallet så bör iallafall vattenbaserat fungera ihop med akryl/akrylat. Det bör det, men jag har inte testat.
(Edit: Allt mitt prat om lack påminner om klockreparatören som skulle måla en klocka. Han lackade ur.
..och så flyttar jag försiktigt muspilen mot skicka-knappen…
)

Så det är inte kul att färgen reser sig.

Vad är det för sorts färg och lack? (T.ex oljebaserat, akrylat, polyuretan, lack(nafta), mm)
(Tappade det rätta namnet för ”lack(nafta?)”. Eller står det månne bara ”lack” på burkarna. Minns inte.)
Polyuretan löser upp allt akryl/akrylat-baserat, men det finns lack som är en blandning av polyuretan och akrylat som fungerar.
Lack..vad-det-nu-hette-baserade löser oljefärg och akryl/akrylat.
Där är nog tipset att strunta i det lack..vad-det-nu-heter-baserade. Jag tror visserligen inte att du har det problemet här, för det brukar funka ett tag och sen släpper klarlacken eller färgen. I det fallet så bör iallafall vattenbaserat fungera ihop med akryl/akrylat. Det bör det, men jag har inte testat.
(Edit: Allt mitt prat om lack påminner om klockreparatören som skulle måla en klocka. Han lackade ur.
..och så flyttar jag försiktigt muspilen mot skicka-knappen…

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Klarlacken är alkydlack, lackfärgen är NC-lack (Nitro Combination).
Fy trump och elon och hegseth säger jag (djävulen är ju en trevlig prick i alla fall).
Fy trump och elon och hegseth säger jag (djävulen är ju en trevlig prick i alla fall).
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Eller ett plåteko???
Jag byggde ett Rockit Echo för läääänge sedan och tryckte i kretsarna till det idag och testade. Det funkade sådär och jag fick tom igenom gitarren men plötsligt ville den inte vara med (varför?)
Jag byggde ett Rockit Echo för läääänge sedan och tryckte i kretsarna till det idag och testade. Det funkade sådär och jag fick tom igenom gitarren men plötsligt ville den inte vara med (varför?)
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Plåt/fjäder-ekon är kul.
Jag har ett par passande plåtar som påminner mig varje gång jag ser dem. ”Bygg”, ”byyyygg”.
Rockit maskinen gjorde mig nyfniken. Kul att den har en LFO och filter! Det har jag inte sett tidigare.
Men prutt att nåt har hänt med den.
Jo just det ja, det här med färgen/lacken på basen:
Den kombinationen borde inte vara något problem. Gissar på att färgen inte var helt torr.
Jag har ett par passande plåtar som påminner mig varje gång jag ser dem. ”Bygg”, ”byyyygg”.
Rockit maskinen gjorde mig nyfniken. Kul att den har en LFO och filter! Det har jag inte sett tidigare.
Men prutt att nåt har hänt med den.
Jo just det ja, det här med färgen/lacken på basen:
Den kombinationen borde inte vara något problem. Gissar på att färgen inte var helt torr.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Bara för att komma nånstans med elbasen skruvade jag dit stämskruvarna på den. Jag kommer inte längre med halsen utanm måste jobba vidare på kroppen (rosa) och fundera hur jag ska få dit en variant av Hello Kitty (F**K OFF, Kitty! eller Drop Dead, Kitty?).
DEn här kuliga modulen, till vilken jag INTE beställde en panel måste jag karva till en egen sådan. Det får bli i plexi. Jag fick en layout från Barton och jag har kollat att min minimaskin (Dremel) med ett fräsverktyk ska nog fixa det här. Jag har ett stativ och får dels dela plexiglasskivan i rätt storlek (den här vita känns seg) och sedan sätta ett anhåll och köra upp slitsar till de åtta (jävla) potarna. Det kan nog bli skitfränt när (om) jag blir färdig.
Jag har en annan modul med bara 4 skjutpotar men där har jag en panel dock.
DEn här kuliga modulen, till vilken jag INTE beställde en panel måste jag karva till en egen sådan. Det får bli i plexi. Jag fick en layout från Barton och jag har kollat att min minimaskin (Dremel) med ett fräsverktyk ska nog fixa det här. Jag har ett stativ och får dels dela plexiglasskivan i rätt storlek (den här vita känns seg) och sedan sätta ett anhåll och köra upp slitsar till de åtta (jävla) potarna. Det kan nog bli skitfränt när (om) jag blir färdig.
Jag har en annan modul med bara 4 skjutpotar men där har jag en panel dock.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag har blivit med (gitarr)förstärkare. Tror jag tog upp detta i köp-tråden.
Data/schema:https://www.peel.dk/Dynacord/Eminent_II.html
Data: https://www.radiomuseum.org/r/dynacord_ ... _ii_2.html
Enligt uppgift ska denna modell med rörbestyckad ingångsdel vara smått unik med de något rara 808-rören. Jag får se vad jag hittar på med den. Kontakterna kan vara udda men jag vill inte riva ner stärkaren utan får väl göra någon sorts adapter.
Och så en skrammel-modul från scratch, fast jag har ju en sådan redan ... eller har jag två??
Enligt uppgift ska denna modell med rörbestyckad ingångsdel vara smått unik med de något rara 808-rören. Jag får se vad jag hittar på med den. Kontakterna kan vara udda men jag vill inte riva ner stärkaren utan får väl göra någon sorts adapter.
Och så en skrammel-modul från scratch, fast jag har ju en sådan redan ... eller har jag två??
En variant på temat kanske? Eller...HUGGBÄVERN skrev: ↑26 mars 2025, 15:53:15 Njaaaa, inte så illa pissat av en halt häst. Var hittar jag en Hello Kitty-dekal?
IMG_0495.JPG
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Sedär!!!!
Fast jag funderar ett varv till och funderar på om jag bara ska ha rosetten (i vitt). Jag har röd och svart färg men inte vit dock.
Fast jag funderar ett varv till och funderar på om jag bara ska ha rosetten (i vitt). Jag har röd och svart färg men inte vit dock.
Eminent - de e redia grejer !HUGGBÄVERN skrev: ↑16 april 2025, 21:31:57 Jag har blivit med (gitarr)förstärkare. Tror jag tog upp detta i köp-tråden.