Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
3mm rund tror jag det var.
Eftersom vi slipade och polerade behövde vi inte vara så noga.
Man kände ränderna, orkar man kan man köra tills det blir näst intill polerat i fräsen.
Eftersom vi slipade och polerade behövde vi inte vara så noga.
Man kände ränderna, orkar man kan man köra tills det blir näst intill polerat i fräsen.
Delar från ett litet fräsjobb, några i mängden.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Lägger ut en sista 3D-bild jag fräst som present till "Freddy Kreuger"........från ett stort Fan. Han blev tydligen riktigt nöjd och tavlan skulle placeras uppe på hans öppna spis i huset
Jag kommer inte att lägga ut fler 3D-fräsningar då jag idag har lagt ut en säljannons på hela fräspaketet både här och på blocket.
Mvh,
/Markus

Jag kommer inte att lägga ut fler 3D-fräsningar då jag idag har lagt ut en säljannons på hela fräspaketet både här och på blocket.
Mvh,
/Markus

Ett sista ryck med lillasyster innan den såldes förra veckan..
Lägger kanske till en bild här tagen med en riktig kamera på de färdiga skyltarna.
Tre namnskyltar som "kanylmålas"Lägger kanske till en bild här tagen med en riktig kamera på de färdiga skyltarna.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Stiligt, är de någon speciell färg du använder då du "kanylmålar"?
Färg
Kanyl
Det är inte lätt att suga upp färg genom den lilla lilla nålen, men så här gör jag;
Färgen till en liten glasburk, typ barnmatsburk en dryg centimeter, eller iaf lite mindre än nålens längd.
Ner med nålen under ytan, dra ut kolven och spärra den ute med en lagom lång skruv mellan sprutan och kolvtoppen. Låt stå i färgen 10 minuter så sugs det upp ett par milliliter.
Fyll i texten på den klarlackade träbiten.
Kanyl
Det är inte lätt att suga upp färg genom den lilla lilla nålen, men så här gör jag;
Färgen till en liten glasburk, typ barnmatsburk en dryg centimeter, eller iaf lite mindre än nålens längd.
Ner med nålen under ytan, dra ut kolven och spärra den ute med en lagom lång skruv mellan sprutan och kolvtoppen. Låt stå i färgen 10 minuter så sugs det upp ett par milliliter.
Fyll i texten på den klarlackade träbiten.
Okej, men de borde ta lika lång tid att trycka ut färgen sen också ? : ) Borde vara enklare med en pipett som har ett något större hål!
Blev sugen på att göra men jag har ingen aning vad jag i så fall skulle fräsa ut för text!
Blev sugen på att göra men jag har ingen aning vad jag i så fall skulle fräsa ut för text!
Ut kommer färgen i vettig takt, iaf om det är 2mm breda spår som ska fyllas!

Hade lite spill från ett skolprojekt så fick bli ett vinställ =)
Träslaget är Ask.
Det är inte lätt att suga upp färg genom den lilla lilla nålen..
Personligen hade ju jag antingen tagit av nålen då hålet in till sprutan är bra större eller helt enkelt bara tagit ut kolven och fyllt på ovanifrån, hade tagit max 10 sek att fylla på då.
Personligen hade ju jag antingen tagit av nålen då hålet in till sprutan är bra större eller helt enkelt bara tagit ut kolven och fyllt på ovanifrån, hade tagit max 10 sek att fylla på då.
Måste bara fråga. Hur många gånger om dagen får du frågan "Har du inte vänt på bokstäverna i DYI?".