Dina mini-projekt!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
DennisCA

Re: Dina mini-projekt!

Inlägg av DennisCA »

Nu då vädret är lite mera vinteraktigt så passar vi på att avfrosta våra två frysboxar. Har en 160l och ett fornfynd på 400l som var tillverkat i Finland. R12 såklart i den men den funkar väl och drar inte så värst att vi har bråttom att byta den.

Efter jag städat ut frysboxarna började jag organisera där ute där det är -15, tänkte jag skulle sortera all mat enligt kategori i den stora frysen. Alla bär och syltor i olika ställen i botten av frysen. Jag använde stora shopping väskor som jag satte i frysen som avdelningar.

Bild

Längst framme är frusna blåbär, lingon och jordgubbar. Finns en väska till fylld med mera som inte fick rum på bordet. Bakom lingonen är diverse sylt och frusen saft.

Gammelfrysen rengjord, en Rosenlew:
Bild

Handelsväskor med bär och sylt lades i botten. Jag lade jag bröd och sånt som vi kanske vill ha lättare tillgång till ovanpå, samt lite av bären så man har lättare tillgång till dom. Jag sparade in en massa utrymme, den lilla frysen är inte ens halvfull nu.

Bild

Det där naanbrödet är inte ens så gott men köpte en storlåda från MatSmart en gång så det ska väl betas av...
Skriv svar