lyckades hitta detta forum för jag har typ liknande fel med min electrolux köksfläkt. Och dessa hjälp har varit great... Trodde inte jag skulle hitta något sådant.
Steg 1 fungerar bara om jag har spottarna släckta. Om jag först lägger på spottarna då går inte fläkten på Steg 1.
Och resten av stegen fungerar ej alls... lederna bara blinkar till när man försöker trycka igång dem.
Så här ser mitt kretskort ut:

Har bytt ut X2 kondensator mot en ny dock större i formatet som stöder högre spänning som swetomsawyer skrev. Köpte samma från Elfa... Dock så är den för stor i formatet för att få själva kretskortet tillbaka. Men jag testade den utan att lägga tillbaka och det tyvärr hjälpte inte. Samma problem var kvar... Steg 1 fungerar men inget annat.
Så nu är det de andra kom som behövs testas att byta...vad tror ni att det lönar sig till nästa? Tänkte testa med den andra kondensator, andra gråa. Undrar dock lite vad det är för en slags för jag har inte hittat riktigt någon liknande på nätet. Kan se att det är en 2µF och 250V (AC). Min elektronik lära är inte så bra i minnet mera så när det står också 425V på samma kondensator betyder detta att själva "skalet" tål högre spänning utan att "slå" igenom? Kanske nån av er kan säga hurdan kondensator borde jag köpa istället.

Sedan finns kvar dessa 3 triac som kan vara sönder? Eller den svarta kondensator eller den lilla gråa...