Effektpedal till gitarr (Projekt)
Re: Effektpedal till gitarr (Projekt)
Ett tryckeri har fixat etiketterna åt mig på vinyl, blir som typ ett klistermärke, designen gjorde jag i CorelDraw X5.. för att den skulle passa enligt dom mått som skulle vara.
- PoorCadaver
- Kontakt:
Verkligen ett snyggt jobb! Grattis!
Om jag hade en sån fin pedal hade jag nog kopplat om utan skorna på!

Det är klart att det kostar en slant att låta tryckeri göra etiketterna, men har inte funnit nåt annat alternativ som ger hyffsat eller bra resultat ännu, jag ska ju sälja dessa så lite snyggt måste det vara tycker jag..PoorCadaver skrev:Blir det inte dyrt att inte göra själv?

Tackar.. jodå det blev faktiskt väldigt bra, bättre än jag trodde från början..SM7CZR skrev:Verkligen ett snyggt jobb! Grattis!![]()

Borde det inte gå att screentrycka texten?
Jag har ingen riktig pejl på vad det finns för grejor, eller vad det kostar. Men det borde inte vara så dyrt att fixa en ram och duk för att trycka texten för hand.
Någon som har kunskaper i ämnet?
Jag har ingen riktig pejl på vad det finns för grejor, eller vad det kostar. Men det borde inte vara så dyrt att fixa en ram och duk för att trycka texten för hand.
Någon som har kunskaper i ämnet?
Det är kladdigt och svårt att få till ett screentryck för nån som aldrig hållit på med det, verkligen inte värt jobbet man lägger ner för att få det bra i förhållande till vad det kostar att beställa hos tryckerifirma även om det är lite dyrare så slipper man jävlas.
Har du provat vattendekalpapper nåt?
Det skulle nog jag prova om jag behövde göra gitarrpedaler ... antingen småbitar, textsnutt för textsnutt, eller hela dekalen i ett svep.
Sen klarlack på det hela. Tjong, tjoff, klart.
Det skulle nog jag prova om jag behövde göra gitarrpedaler ... antingen småbitar, textsnutt för textsnutt, eller hela dekalen i ett svep.
Sen klarlack på det hela. Tjong, tjoff, klart.
Jag har inte testat det.. men ville göra allt som står i min makt för att slippa hålla på lacka och sånt..
därför valet av tryckta dekaler.

Idag kom ett paket från Tyskland med lite grejer som jag behövde, ingen stor order direkt.

- PoorCadaver
- Kontakt:
Just dom här grejerna skickade en bekant till mig, vet inte var han köpt dom tyvärr.. finns ju massa ställen att köpa grejer ifrån, tyvärr från utlandet det mesta så väntetiderna är ju rätt långa, föreslår att du köper rätt mycket grejer på tex ebay från samma säljare för att kunna förhandla till dig ett så bra pris som möjligt.
Kanske ser rätt rörigt ut detta.. men det är den tredje byggda Cat-Driven som snart är klar