Kretskort för 7st SSC P4 LED, med optik 6°
Re: Kretskort för 7st SSC P4 LED, med optik 6°.
Tripp: Jag tar två kort.
limpan4all: Det låter intressant, vad skulle ett par kompletta aluminium kort kosta?
Är också intresserad av ett par av dina nuvarande kort.
limpan4all: Det låter intressant, vad skulle ett par kompletta aluminium kort kosta?
Är också intresserad av ett par av dina nuvarande kort.
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Det finns väl både anod och katod som vanliga lödtabbar, är det då omöjligt att 'bara' för över värme utan att anoderna är elektriskt ihopkopplade via kylflänsen? En något mer komplicerad kylfläns men det borde gå att fixa till.limpan4all skrev:Tecno: Jo men hur skall du lyckas med lödningen till kylflänsen?
Heat-sluggen är kopplad till anod...
Om vi struntar i det problemet så finns det ett annat. Nämligen termisk expansion eller snarare skillnaden i termisk expansion.
FR4 som du vill löda komponentbenen till och kylflänsen har olika termiska utvidgningskoefficienter och det kommer att ställa till det förr eller senare.
Termisk expansion, en tanke är att ha flexibla trådpelare mellan heatsluggen och kortet.
-
Man har två vanliga anslutningar anod och katod plus att heatslugen är ansluten till anod.
Heatsluggen behöver inte kopplas elektriskt (och bör inte) kopplas till anod anslutningen, problemet är att den är kopplad till anoden, dvs man kan inte bara löda ihop alla heatsluggar om man vill ha seriekopplade dioder.
En trådpelare som är termiskt ledande men elektriskt isolerande, hur gör man en sån?
Jag skall luska lite i vad det kommer att kosta för Al korten under de kommande veckorna (alla MK tillverkare har semesterstängt just nu).
Heatsluggen behöver inte kopplas elektriskt (och bör inte) kopplas till anod anslutningen, problemet är att den är kopplad till anoden, dvs man kan inte bara löda ihop alla heatsluggar om man vill ha seriekopplade dioder.
En trådpelare som är termiskt ledande men elektriskt isolerande, hur gör man en sån?
Jag skall luska lite i vad det kommer att kosta för Al korten under de kommande veckorna (alla MK tillverkare har semesterstängt just nu).
- tecno
- Kontakt:
jag menar i princip typ 'bed of nails' och kanske en kudde av Kapton eller liknande på kylflänsen. Gäller ju att hitta ett lagom 'flex' som tar ut den termiska utvidgningen. Sen är ju frågan om detta kan vara kostnads effektivt.
Föresten , det är ingen som har några lysdioder över som jag kan få köpa?
Tänkte annars beställa från DealExtreme men det vore trevligt att kunna få dom lite snabbare.
Tänkte annars beställa från DealExtreme men det vore trevligt att kunna få dom lite snabbare.
Jag skulle också vara intresserad av dioder till kortet. Sambeställning av komponenter kanske?
Har ni hittat något billigare ställe än DX i så fall? Hos DX är ju frakten inkluderad och ett samköp innebär bara ytterligare porto inom sverige. Sen ökar också totalsumman med ett samköp vilket gör att tullen mer troligt hugger lådan 

Det är sant i det läget. Helt klart en poäng!
Nu är korten beställda
tog EMS frakt för att det ska gå lite snabbare.
Men det brukar inte gå supersnabbt med BatchPCB.

Men det brukar inte gå supersnabbt med BatchPCB.
Nu är korten på väg hem.
Your order has been shipped!
--------------------------------------------------
Shipping Method:
United States Postal Service Priority Mail International
Estimated Transit time: 4 - 9 Days

Your order has been shipped!
Shipping Method:
United States Postal Service Priority Mail International
Estimated Transit time: 4 - 9 Days
-
Jag har kollat runt lite.
Om vi blir några stycken, så skulle jag kunna sälja Al baserade kort (dvs P4 Led heat slug isolerat mot Aluminiumet) för 60:-/st.
Och fullt bestyckade med 7st SSC P4 professionellt lödda med screentryckt pasta osv för 250:- inkl frakt.
Det magiska antalet är 25st kort med eller utan lödda dioder för att detta skall bli av, och 40st för att det skall bli kul.
Fråga inte hur, för jag kommer/kan/vill inte svara, och "rostfri" betalning på lämpligt sätt.
Om vi blir några stycken, så skulle jag kunna sälja Al baserade kort (dvs P4 Led heat slug isolerat mot Aluminiumet) för 60:-/st.
Och fullt bestyckade med 7st SSC P4 professionellt lödda med screentryckt pasta osv för 250:- inkl frakt.
Det magiska antalet är 25st kort med eller utan lödda dioder för att detta skall bli av, och 40st för att det skall bli kul.
Fråga inte hur, för jag kommer/kan/vill inte svara, och "rostfri" betalning på lämpligt sätt.
Hej,
Ett bestyckat färdigt kort låter absolut intressant.
Bra pris.
-- Jonas
Ett bestyckat färdigt kort låter absolut intressant.
Bra pris.
-- Jonas
- tecno
- Kontakt:
1st bestyckat är jag intresserad av, är detta med eller utan optik för 250?
-
Utan optik.
Optiken inköpes lämpligen direkt från ELFA.
Optiken inköpes lämpligen direkt från ELFA.