nu har jag provat kuggremmen och remhjulet lite mer och det är ganska dålig passning mellan det stora hjulet och remmen.
Glappar rätt rejält, det mindre hjulet är mycket bättre inget kännbart/hörbart glapp se kan man dessvärre inte då det har påpressade plåtar på sidorna.
Någon som känner igen detta när det gäller T5 rem/hjul?
edit: jag skulle behöva en T5 rem runt 460mm om någon har nått på lager du kan få en längre i utbyte om det är intressant.
Jag skulle behöva tips på nån bra kontakt som man kan ha mellan stegmotor och drivare för att kunna koppla in/ur olika motorer. Det har visat sig att mitt trassel med sockerbitar inte funkar så jättebra
Jag har rätt grova kablar till stegmotorerna, 1.5mm².
XLR-pluggar kanske? ELFA säljer Deltron's serie 7000, den 4-poliga är specad 10A och den 5-poliga (en till skärmen kanske?) är specad 7.5A. Annars är MIL-C-5015 mina favoriter för "heavy duty" men dom är svindyra. AMP CPC är liknande MIL-C-5015 men i plast och därmed billigare.
Ja xlr har jag kikat på tidigare men jag har använt sånna tidigare till nån förstärkare och det var ingen höjdare nej men vänta nu det var ju nått annat nån slags rund mojäng har dock för mig att den hette xlr. Var ett jäkla pill att få kablarna på plats (2st) hur ska det då gå med 4st 1,5mm2
Nåja kelles var ju hyffsat billiga iaf 16kr st får nog bli sånna iaf.
Dom kontakterna som kjelle kallar Högtalarkontakt PRO heter egentligen Speakon, och då håller jag inte alls med om att dom är pilliga, tvärtom så tycker jag speakon har varit enkla att ha att göra med.
Har dock enbart jobbat med riktiga Neutrik Speakon och inte kjelles kinakopior...
Jo det var ett tag sen jag plockade ihop dom, och dem jag använde kom från ljudia. Var säkert helt ok grejer men man skulle såvitt jag minns ha en mycket liten insexnyckel samt lite mindre kablar än dom jag ville ha in där.
Hursom kelles xlr kontakter har anlänt men hur sjutton ska man sätta ihop dom? löda? klämma fast sladdarna sen löda?
Jag lyckades löda ihop en lite fint sen kastades den långt. Kvaliten var det inge större fel på men det är nog fel kontakter för mig. Jag har en säck ifall någon behöver.
Idag har jag dessutom varit så duktig att jag minsann borrat 3 små hål 8.5mm och handgängat M10. Nu ska den svetsas fast på spindelaxeln sen slipas och sen är det nog inte mycket kvar för den är bara 10mm tjock
En färsk bild på underverket skulle vara på sin plats men tyvärr är kameran på villovägar.
Nu finns det lite bilder och film taget med lånad kamera, att köra med min billiga webcam var inte att tänka på då datorn inte riktigt hann med.
Jag glömde dock låna kabeln till kameran så jag har tagit ur minneskortet och satt det i min kamera men några filmer finns minnsan inte?
Jag har gjort en testsnutt nu och 3 filer skapades på minneskortet M0100.CTG, MVI_0180.THM x2 , sen finns det en mapp som heter misc sen är det tomt. Ingen av filerna är nå stora, thm filerna är väll nån typ av thumbnail för videosar? men vart har själva videon tagit vägen?
Kameran är en canon powershot a590, behövs nått speciellt program tro?
Ja XLR-kontakterna ska lödas, 1.5mm2 kan vara i tajtaste laget att få in, men det borde gå...?
I så fall så måste jag nog säga att Amphenol C16-1, dom 4 eller 5-poliga med skruvanslutning är lämpliga, där behöver du enbart en spårskruvmejsel för att sätta fast kablarna och kontakterna är rejäla, klarar kablar uppemot 13mm tjocklek om jag inte minns fel....
Annars är väl Harting de mest använda kontakterna. Jag använder i stort sett inget annat i jobbet. Bra kontakter som tål misshandel och stora strömmar.
här kommer en liten film sen innan jul när jag slipar lite på chuckflänsen. Resultatet blev helt klart godkänt och det är tänkt att den ska bli rund när den är färdig
Jag hade även tänkt slipa baksidan men det skiter jag nog i, ca 0.3mm behövdes slipas bort innan den hade tagit överallt.