Rekylfri tennsug
Silikonslangar brukar normalt klara av max 250C men det finns specialvarianter som klarar upp till 280C men dom är inte så värst lätta att få tag på och brukar inte heller vara genomskinliga. Om man hettar upp silikon till mer än des max temp så blir det vitaktigt av sig och beroende på hur pass hög temperaturen var så kan slangen bli ogenomskinlig och spröd.
Om det kanske kunde vara något så har jag ett antal värmetåliga provrör som klarar av temperaturen från en gasol låga utan några som helst problem. Rören är 14 mm innerdiameter och 16 ytter och 2.5 dm långa.
Vad skall du då täta med? En o-rings packning brinner mer eller mindre upp av 250 grader elelr vad det nu är och då är man där väl igen med silikonpackning. Eller så hade man kanske kunnat trycka dit glasfiber elelr dylikt på väl placerade ställen.
Vad skall du då täta med? En o-rings packning brinner mer eller mindre upp av 250 grader elelr vad det nu är och då är man där väl igen med silikonpackning. Eller så hade man kanske kunnat trycka dit glasfiber elelr dylikt på väl placerade ställen.
fick lite tid över igår och gjorde i ordning lite
plockade i ordning tennsugshistorien
och lite till

en liten membrankompressor, klarar 4kg och har en friblåsande tryckregulator, räcker för att blåsa rent saker på labbordet

en liten lamellvakumpump, till tennsugen

montering av ovanstående

två aluminium lådor som är smidiga till labbordet, eller rättare sagt under
en för vakum och en för tryckluft
lådorna gör det smidigt att flytta och lite ljuddämpande

kom ju på att jag hadde filterduk som klarar 800 grader, tog några småbitar till tennsugen

gick smidigt att trycka in i tennsugen, istället för filtbiten som satt där från början

sidovy
provade lite när jag ändå skulle ta loss några saker och det filtret funkar mycket bättre än filtbiten
plockade i ordning tennsugshistorien
och lite till
en liten membrankompressor, klarar 4kg och har en friblåsande tryckregulator, räcker för att blåsa rent saker på labbordet
en liten lamellvakumpump, till tennsugen
montering av ovanstående
två aluminium lådor som är smidiga till labbordet, eller rättare sagt under
en för vakum och en för tryckluft
lådorna gör det smidigt att flytta och lite ljuddämpande
kom ju på att jag hadde filterduk som klarar 800 grader, tog några småbitar till tennsugen
gick smidigt att trycka in i tennsugen, istället för filtbiten som satt där från början
sidovy
provade lite när jag ändå skulle ta loss några saker och det filtret funkar mycket bättre än filtbiten