Ingen reparation just för nu, men förberedning för en reparation. Har ett litet tangentbord för datorn i sovrummet som börjar bli rätt slitet med vänster och höger musknapp, det är två knappar på undersidan av tangentbordet för pekfingrarna. Så jag tänkte att jag öppnar upp och kollar vad det är för knappar och beställer nya, sagt och gjort.
Väntar på knappar nu för att byta ut dem dåliga. Har beställt från England, Kina och Swech.. Får se vilka som kommer först

haha
Men sen hittade jag även något annat spännande, nämligen kommunikationskretsen i tangentbordet. Det är ju trådlöst förstås och det är ju en "välkänd", för oss här på EF, krets som gör jobbet.
Nämligen NRF24L01. Lite skoj faktiskt
ef_nrf24l01_tangentbord.jpg
Det är en Speedlink Scion
http://www.speedlink.com/?p=2&cat=142&pid=26955&paus=1
Notera förresten tangenternas position.. Tangentbordet använder ju det vanliga QWERT.. öh.. nähä? Jodå, bara det att knapparna har satts på fel ställe. Funktionen i sig är fortfarande densamma, man blev lite överraskad när man först packade upp tangentbordet
speedlink_scion.jpg
Hur som helst, tillbaka från offtopic, tror att det blir en ganska lätt operation att byta ut knapparna. En av dem är förresten med på första bilden där. Hade kanske velat ha lite kraftfullare knappar, men då måste jag in och fila bort plast och det verkar dumt. Får se hur det går

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.