Jojje's & POS fräs har fått en lillasyster.
Jojje
När ser det ut som om du som tidigast kan få iväg fräsarna utan kontrollerkort då?
Sen den där adaptern mellan kress och dremel hur tjock blir den där man skruvar fast dremeln? Alltså den ytan som kläms mellan dremeln och dess mutter. Har på min max 2mm (avrundad till hela millimeter ner) att klämma den fast med. Är det ungefär lika mkt på din kopia?
Meduza
http://www.elektronikforumet.com/wiki/i ... ress-order på bilden längst ner är det olika design på muttrarna.
När ser det ut som om du som tidigast kan få iväg fräsarna utan kontrollerkort då?
Sen den där adaptern mellan kress och dremel hur tjock blir den där man skruvar fast dremeln? Alltså den ytan som kläms mellan dremeln och dess mutter. Har på min max 2mm (avrundad till hela millimeter ner) att klämma den fast med. Är det ungefär lika mkt på din kopia?
Meduza
http://www.elektronikforumet.com/wiki/i ... ress-order på bilden längst ner är det olika design på muttrarna.
- MadModder
- Co Admin
- Kontakt:
Cotechen har ca 1cm lång gänga för muttern, så det går bra att ha 5mm tjockt fäste mellan om man vill det. Det skulle även gå att svarva bort den ogängade biten av muttern så får man ändå mer utrymme.

Men det här med att ett reglerat agg inte skulle vara så lämpligt har jag svårt att förstå. Är det ingen som vet varför det blev som det blev vid det där provet? Kunde det aktuella agget ge mer än vad som krävdes, med marginal?

Men det här med att ett reglerat agg inte skulle vara så lämpligt har jag svårt att förstå. Är det ingen som vet varför det blev som det blev vid det där provet? Kunde det aktuella agget ge mer än vad som krävdes, med marginal?
Senast redigerad av MadModder 28 juni 2007, 20:23:34, redigerad totalt 1 gång.
Aha, nej jag kan lugna er i det här fallet 
Kress 800 och 1050 har samma mutter, den andra muttern ni ser är
för kress gamla populära modell 6990E som ni kan se på länken nedan:
http://www.engravingmachine.com/assets/ ... 52x119.gif
Använder samma spännhylsor men har en annan mutter.
Vi är just nu uppe i intresse för 20st 800FME och 4st 1050FME

Kress 800 och 1050 har samma mutter, den andra muttern ni ser är
för kress gamla populära modell 6990E som ni kan se på länken nedan:
http://www.engravingmachine.com/assets/ ... 52x119.gif
Använder samma spännhylsor men har en annan mutter.
Vi är just nu uppe i intresse för 20st 800FME och 4st 1050FME

- Housepainter
- EF Sponsor
Jag hoppas att det inte är för sent att komma med ännu en Kress-beställning. Det är inte jag personligen utan min bror som har beställt, men han har ingen tillgång till internet. Så jag meddelar vad som händer här via sms, och han svarar och jag ändrar. 
Han vill ha den lilla Kressen. Om det är ok så går jag in i wikin och lägger till på hans nic. ?

Han vill ha den lilla Kressen. Om det är ok så går jag in i wikin och lägger till på hans nic. ?
Gör det... jag ska ändra till slutdatum på söndag istället eftersom jag inte hört något från min kontakt ännu... Det enda som det innebär är ju att vi får vänta lite längre till leverans
Men å andra sidan har vi ju att göra med byggsatsen ett tag innan Kressen kommer att behövas
Meduza: då hänger jag med! Bra att du hittade bilden jag lade till på Kressintresseanmälningssidan (puh, långt ord... men så blir det ju när man inte särskriver
)
/PeterH

Men å andra sidan har vi ju att göra med byggsatsen ett tag innan Kressen kommer att behövas

Meduza: då hänger jag med! Bra att du hittade bilden jag lade till på Kressintresseanmälningssidan (puh, långt ord... men så blir det ju när man inte särskriver

/PeterH
- Housepainter
- EF Sponsor
Gött! Nu har jag lagt till i wikin. Det är Dechaine som jag har fått förtroendet av.
Precis som v-g säger så vore det ju fint med en lite samordnad ansträgning för nätagg. Men tyvärr har inte jag något att tillföra vad gäller kunskap!
Jojje: Jag har messat kontonummret till brorsan så förskottsbetalningen kommer!
Precis som v-g säger så vore det ju fint med en lite samordnad ansträgning för nätagg. Men tyvärr har inte jag något att tillföra vad gäller kunskap!
Jojje: Jag har messat kontonummret till brorsan så förskottsbetalningen kommer!
Så, nu kan man skriva lite svar. Jag fick kort till kontrollern idag och har nu testat. Det funkade på första försöket.
Nu har jag gjort i ordning underlaget för framtagning av 99st småkort och mellan 25 och 30st stora.
Dom små ska automatmonteras i slutet av nästa vecka, och dom stora får ni montera själva.
Purre:
Jag kan tidigast få iväg någonting i mitten/slutet av nästa vecka. Jag har inte fått alla sorters kullager, men dom som fattas väger nästan ingenting, så dom kan jag skicka senare.
Jag har gjort som MadModder föreslog om muttern. Då får man flera varv med gängor.
MadModder:
Jag vet egentligen inte så mycket mera än jag redan skrivit, om varför det blir som det blir. Det var Per på Allmotion som sa det.
HousePanter:
Tack för det. Blir det "Dechaine" som avsändare?
Var inne på Wiki'n nu för att lägga in nya betalningar.
Nu är det bara en kvar som vill ha gamla sorten av kontroller.
Viktigt:
Ni som inte valt motorer än måste göra det snarast. Tänkte åka och hämta hem dom nästa vecka för att få dom till bra pris.
Sen är det några som inte har skickat förskott. Antingen är det på väg, kommer snart, väntar tills allt ska betalas, eller att dom inte vill ha någon maskin.
Ni som av någon orsak inte gjort nåt ännu, hör av er till mig. Det finns några som står på väntlista, så om någon inte vill ha "sin" maskin, så är det helt OK, och någon annan blir desto gladare.

Nu har jag gjort i ordning underlaget för framtagning av 99st småkort och mellan 25 och 30st stora.
Dom små ska automatmonteras i slutet av nästa vecka, och dom stora får ni montera själva.

Purre:
Jag kan tidigast få iväg någonting i mitten/slutet av nästa vecka. Jag har inte fått alla sorters kullager, men dom som fattas väger nästan ingenting, så dom kan jag skicka senare.
Jag har gjort som MadModder föreslog om muttern. Då får man flera varv med gängor.
MadModder:
Jag vet egentligen inte så mycket mera än jag redan skrivit, om varför det blir som det blir. Det var Per på Allmotion som sa det.
HousePanter:
Tack för det. Blir det "Dechaine" som avsändare?
Var inne på Wiki'n nu för att lägga in nya betalningar.
Nu är det bara en kvar som vill ha gamla sorten av kontroller.

Viktigt:
Ni som inte valt motorer än måste göra det snarast. Tänkte åka och hämta hem dom nästa vecka för att få dom till bra pris.
Sen är det några som inte har skickat förskott. Antingen är det på väg, kommer snart, väntar tills allt ska betalas, eller att dom inte vill ha någon maskin.
Ni som av någon orsak inte gjort nåt ännu, hör av er till mig. Det finns några som står på väntlista, så om någon inte vill ha "sin" maskin, så är det helt OK, och någon annan blir desto gladare.
Housepainter:Tom ELFA har ju bättre priser om man köper dem samma därifrån. Är det någon som bor i närheten kanske frakten kunde ordnas också. Iofs kanske man kunde klara det med "39:-" frakten från elfa om man klarar sig under 500:-
Tål att tänkas på mao.
Men ändå skulle _JAG_ vilja få valt ett nätagg som någon _VET_ fungerar och driver motorerna bra utan att för den delen bränna kontrollerkortet.
Tål att tänkas på mao.
Men ändå skulle _JAG_ vilja få valt ett nätagg som någon _VET_ fungerar och driver motorerna bra utan att för den delen bränna kontrollerkortet.
24V AC brukar bli ca 32V DC efter likriktning, glättning och belastning.
Så det jag har på min sida gäller fortfarande som bästa alternativet, förutom batteridrift.
Den som lyckas bränna ett kort, som är belastat med tre motorer och använder den trafon jag rekomenderar, får ett nytt.
Så kör aldrig ett obelastat kort med för hög spänning.
Koppla in alla motorerna, sen koppla på strömmen.
Vill du prova kortet utan motorer, använd <24V DC, gärna 12V DC.
Så det jag har på min sida gäller fortfarande som bästa alternativet, förutom batteridrift.
Den som lyckas bränna ett kort, som är belastat med tre motorer och använder den trafon jag rekomenderar, får ett nytt.
Så kör aldrig ett obelastat kort med för hög spänning.
Koppla in alla motorerna, sen koppla på strömmen.
Vill du prova kortet utan motorer, använd <24V DC, gärna 12V DC.