För att visa en liten överblick över galenskapen så kommer här bilder på allting jag bytt (har inte slängt en skruv).

Defekta dioder från ena diodkortet på kärnminnespacken.

Transistorer, TO-3:an är en 2N3055 som satt i nätaggregatet. Det var den första halvledaren jag bytte. Övriga är transistorer från X-Y adresseringskorten och inhibitdrivers korten. De flesta av dessa är bytta eftersom benen lossnade från kapseln när man petade på dem. De var avrostade. En IC finns i högen. En sense amplifier IC (ganska lik en vanlig OP) som byttes i desperation. Troligtvis är den hel.

Dioder av den typ man finner i bilgeneratorer. Märkta Lucas ("mannen som uppfann mörkret", "prince of darkness" osv). Sitter totalt åtta stycken i nätaggregatet. En var trasig i en brygga men jag bytte alla när jag ändå hade loss plåten som de var i pressade i.

IC-kretsar i kubik. Många byttes eftersom benen var svårt rostiga. Ganska många är bytta efter felsökning.

Glödlampor från frontpanelen. Den här datorn är ifrån tiden innan lysdioden. Glödlampor går sönder. Jag köpte nya NOS på ebay för ganska dyra pengar, tyvärr av fel typ. Dessa bytte jag mot begagnade av rätt typ.Två begagnade mot varje ny.

Säkringshållarna från nätaggregatet. Dessa bara trillade sönder. De nya ser tyvärr inte likadana ut men passade i hålen utan att behöva bearbeta dem. Hålen var gigantiska så Elfa hade bara en modell som passade, svindyra såklart.

Utbytta rostiga skruvar från nätaggregatet.

Utbytta rostiga skruvar från resten av maskinen. Notera att man på bilden (suddig) kan se en som jag fick borra bort.
Sen har jag faktiskt bytt två kort mot nya som jag kom över på ebay. Teletype inteface korten. De som tillhör maskinen fungerar inte.