Dina mini-projekt!
- ochkl0620
- Kontakt:
Re: Dina mini-projekt!
dubbear: Är det den gröna komponenten som känner av vibrationer?
I så fall, vad heter de och var får man tag på dessa?
I så fall, vad heter de och var får man tag på dessa?
Det är en Tiltgivare från swechtrading.
Pic ligger i sleep och vaknar med interupt on change.
Pic ligger i sleep och vaknar med interupt on change.
- Electricguy
Har fått ett par weller lödpennor från skolan, en magnastat och en som ser ut som en genomskinlig magnastat med elektronisk styrning!
Moddade kina stationen lite för att agera nätdel och hållare till weller pennan. Den andra pennan monterade jag under den andra.

Notera WELLER stickern!
...är ju faktiskt en Weller station eftersom all styrning sitter i pennan!

Ursäkta för halvdassiga bilder.

Notera WELLER stickern!

Ursäkta för halvdassiga bilder.
Kul mod! Magnastat är riktiga 'pennor! Såna har vi i skolan också, sköna klick 

- Electricguy
Mjo dom är riktigt trevliga att löda med! dom här är du den äldre modellen med tjockare kabel, men det är ändå en tokmjuk silikon kabel, så det gör inte så myclet, sen var dom ju gratis också....med ett gäng nya spetsar 

Annars undrar jag var man får tag på 'weller-mjuk' silikonkabel. Jag böt kabel i min Solomon station, men den är ändå lite styv :/
- Electricguy
Jag funderar på att skruva dit en CPU kylare på lödstationen också, eftersome den redan är powered by ASUS! det reatr ju alltid någon! 

- Electricguy
Blev en 2raders 16 segments LCD display kopplad till skrivarporten idag! Styrs via LCD Smartie och visar för närvarande CPU användning med en stapel och ledigt RAM minne i MB
Liten video.
Liten video.
Kupefläkten i min LT31 var kass. Monterade ur och smorde lagrena. Den ville inte starta ändå. Letade och fann ett avbrott i sladden till ena kolet. Sladden var inte av, bara dålig kontakt. Så jag smälte bort lite plast med lödkolven, och lödade lite. Nu snurrar den med PCAT agget
. Den börjar nog glappa igen när den är på plats 

- Klas-Kenny
1 styck strykful lödrök-fläkt
Monterade en köksfläkt igår, blev en bit slang över där, tryckte in tre stycken 80mm datorfläktar i den (Gjorde små hål och satte fast med kattstrypare), två som suger in och en där bak som blåser ut, det hela kopplades till en gammal 12VDC väggvårta jag hade liggande.
Gör stor nytta i alla fall, speciellt bra nu när jag har en väldig massa att löda.
Ska se om jag inte kan få tag på någon gammal nylonstrumpa eller så att sätta vid insuget på den, så man slipper bli av med små komponenter

Monterade en köksfläkt igår, blev en bit slang över där, tryckte in tre stycken 80mm datorfläktar i den (Gjorde små hål och satte fast med kattstrypare), två som suger in och en där bak som blåser ut, det hela kopplades till en gammal 12VDC väggvårta jag hade liggande.
Gör stor nytta i alla fall, speciellt bra nu när jag har en väldig massa att löda.
Ska se om jag inte kan få tag på någon gammal nylonstrumpa eller så att sätta vid insuget på den, så man slipper bli av med små komponenter

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- MicaelKarlsson
- Kontakt:
Tjusigt Klas-Kenny!
Senaste MINI-projektet.
Senaste MINI-projektet.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- Mizzarrogh