Gitarr-effekt

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
jack
EF Sponsor

Inlägg av jack »

Har inte gjort nåt, det är du som bär ansvaret :)

Kollar gärna närmare på kompressorn när den är färdig.
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Ojdå... :oops: :D

Ska göra en riktig ritning för kopplings-systemet efter nyår. Ska beställa lite grejjer och labba med.

Sedan har jag en modulsynth (Korg MS20) med patch-kablar. Den fungerar bra som inspirationskälla. 8)
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor

Inlägg av tompa74 »

Hur gick det här då?

*nyfiken*

/ Tompa
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Det var väldigt länge sedan jag såg Jack och cl3mens på forumet.
I min projektlista så har det här projektet status "?".

Jag byggde effektväljaren, en dist-effekt och kompressorn på labbplatta under några kvällar. Det fungerade fint, så jag gjorde små schemaskisser i en pärm, men sedan hände det inte så mycket mer. Vet inte riktigt varför. Troligen höll jag på med något annat projekt samtidigt (kanske Ljusthereminen) och så stannade det här projektet av.

Får se om jag bygger klart det efter planerna i den här tråden. För min del så har jag kommit på att jag vill ha delarna i separata chassin. Jag har schemat klart till en ny variant av opto-kompressor och skissar på en ny effektväljare. Disten lät bra så den behöver ingen ansiktslyftning. Tanken är att åtminstone effektväljaren och kompressorn (som jag ska bygga flera av) ska sitta i den nya studion.

Men det är en lång väg dit. Först måste jag få nycklarna. Sedan ska det mätas (både cm och dB). Snickra, ljudisolera, måla, dra kablar, osv osv. Så dra upp tråden om ett halvår så får vi se om jag har hunnit börja bygga på effekterna igen. :)

edit:
Jag har skrivit det här i någon annan tråd, men när jag ändå gör en projekt-rapport så.... :)
När det gäller racket så är det klart, bortsett från färgen. Men jag väntar med det tills efter flytten, så slipper man eventuella märken. Väskdatorn är packad inför flytten, så det kommer inte hända så mycket mer där än på ett tag. I morgon ska jag börja packa hela labbhörnan. Då drar jag upp labbhörna-tråden igen med några bilder. :)

Jag börjar känna mig som ett tv-program. "I nästa avsnitt ska vi.." :lol:
Användarvisningsbild
tompa74
EF Sponsor

Inlägg av tompa74 »

Sökte på forumet efter reverb och råka snubbla in på den här intressanta
tråden. Tydligen ingen som byggt något seriöst digitalt reverb? Inte enligt
vad jag kunde finna via sökfunktionen iafa. ( Här på forumet då såklart )

Hoppas du får tid till att göra klart.

/ Tompa
Skriv svar