Tack för att du tar dig tid!
Jag har provat lite från och till, men jag kan inte få det att fungera

Börjar först med firmware, alltså jag kan uppdatera till cloud firmware via denna guide;
http://blog.electrodragon.com/cloud-upd ... p8266-now/
Det var inga problem det inte! Den tankar över filen och allt fungerar precis som "det ska" vad jag sett på videos och i guiden. Men, när man sedan, enligt guide och videos, ska uppdatera vidare med AT+CIUPDATE så får jag följande;
Kod: Markera allt
ets Jan 8 2013,rst cause:4, boot mode:(3,7)
wdt reset
load 0x40100000, len 212, room 16
tail 4
chksum 0x5e
load 0x3ffe8000, len 788, room 4
tail 0
chksum 0x1c
load 0x3ffe8314, len 72, room 8
tail 0
chksum 0x55
csum 0x55
jump to user1
ready
AT+CWJAP="SAMNET2GHz","xxx"
OK
AT+CIFSR
192.168.1.227
AT+CIUPDATE
+CIPUPDATE:1
+CIPUPDATE:2
+CIPUPDATE:3
+CIPUPDATE:4
ERROR
Alltså, ERROR. Modulen har ju i detta läge kontakt med Internet, eftersom jag även i detta läge kan försöka att ansluta mot min server och det låser den ju. Så den har ju kontakt med Internet.
Vad felet beror på vet jag inte, har inte lyckats luska ut det. Däremot så märkte jag en annan sak, modulen startar VARJE gång. Inga problem, varje gång jag slår på strömmen till modulen så startar den.
Det gjorde den inte med originalfirmware och när jag lyckats uppdatera till "0018000902" så beter den sig likadant igen, det tar ett par gånger innan jag får modulen att starta. Oftast går det om jag bryter strömmen och låter den få vara avstängd runt en minut eller så. Det går inte fortare om jag kopplar bort möjliga kondensatorer osv, den är likadan HELT strömlös. Så jag vet inte
Men.. jag provade då att ladda ner "0018000902" till modulen och det gick ju helt utan problem också, men jag fick ju tillbaka "start problemet". Dock får jag samma problem när jag försöker kontakta min server, så ingen skillnad där.
Har provat med HTTP/1.0, ingen skillnad där.
Däremot! Så fungerar det om jag ändrar server, till ex. Google. Då fungerar det utan problem.. VARFÖR!?!!?!?? aaaaaaaaah.. sliter av mig det lilla hår jag har kvar..

hehe
Se följande log;
Kod: Markera allt
̤Tl¥iþÈA-ðý`<`KÇEÂh¼`ϰ$Ât<øâ
[System Ready, Vendor:www.ai-thinker.com]
AT
OK
AT+GMR
0018000902
OK
AT+CWJAP?
+CWJAP:"SAMNET2GHz"
OK
AT+CIFSR
192.168.1.227
OK
AT+CIPSTATUS
STATUS:2
OK
AT+CIPSTART="TCP","www.google.se",80
OK
Linked
AT+CIPSEND=67
> GET /esp.php?value1=3\r\n HTTP/1.1\r\nHost: www.google.se\r\n\r\n
SEND OK
AT+CIPCLOSE
OK
Unlink
AT+CIPSTART="TCP","www.swemod.com",80
OK
Linked
AT+CIPSEND=67
> GET /esp.php?value1=3\r\n HTTP/1.1\r\nHost: www.swemod.com\r\n\r\n
wrong syntax
ERROR
Varför är det så? Det känns ju som om något faktiskt är fel på min server, men vad!? Jag har försökt leta igenom loggar, men hittar inget om att mitt IP skulle vara spärrat osv. Hittar inte att jag faktiskt kontaktar servern heller, jag hittar ingenting. Sen kanske jag letar på fel ställen, men jag kan inte hitta något.
Det känns ju så konstigt, är det ingen här som haft några liknande problem? Vad händer om någon av er provar samma som ovan? Ni får gärna prova, är det så att servern ballar ur totalt så säger jag till, men som det verkar är det bara en blockering mot mitt IP nummer så fort jag försöker ansluta mot servern via ESP8266 modulen.
Addressen som ska användas är följande;
http://www.swemod.com/esp.php?value1=0
Där ni kan ändra värdet för value1 till vilket numeriskt värde ni vill. In-variabeln ska vara skyddad mot injections osv.
Prova gärna
I webbläsaren fungerar ju den adressen utan problem.
EDIT..
WOAH!.. Jag bara fick en tanke.. vad händer om jag kör telnet mot min server på port 80.. Jo.. DÅ LÅSER DEN SIG!! Det måste ju ganska självklart vara något fel på servern nu..
VA IRRITERANDE.. ledsen för caps, men jag är helt slut på det här.
Hur som, ni får gärna prova adressen ovan, se om ni får ut något av det! Jag måste leta vidare och försöka förstå varför ESP8266 modulen inte startar varje gång med "0018000902" versionen och sen försöka förstå varför min server låser sig vid fel slags request..