Jag skruvar helt enkelt bara av styrskåpen från fräsen (4st skruvar/st) och flyttar ner dom under det fräsen i stället, fixar en bunt förlängningskablar för stegmotorer och brytare och leder ner dom med några lämpliga kabelskyddsslangar, så det är minimalt med arbete som måste göras om.
På sidorna blev jag inspirerad av denna tråd: http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... 13&t=69008 med arbetsbord med hjul på domkraft, så jag ritade in en sådan lösning, men med en saxdomkraft (julas för 129:-) i stället för hydraldomkraft pga den lägre bygghöjden och att den är lätt att svetsa fast direkt i fyrkantsrören.
Det ska monteras både flodkylning och dimkylning hade jag tänkt.
I taket sitter det 2st 2x18W IP65-klassade lysrörsarmaturer, drygt 5000 lumen vid rören borde väl ge vettig arbetsbelysning, men alternativt blir det LED-strips pga den lägre bygghöjden (men det kostar ju desto mer)

Helt enkelt ska den förvandlas till att bli helinkapslad och väldigt mångsidig, anledningen till den relativt låga höjden är att dörren in till maskinrummet på Stockholm Makerspace inte är allt för hög...