BRUTALT slutsteg med rör
Re: BRUTALT slutsteg med rör
Får man fråga var du fick tag i röret? Kan ju inte vara helt lätt att frakta menar jag...
Köpte 2st på ebay för en tid sen, har för mej att jag pyntade 199 dollar + frakt, jag sålde nyligen det ena på tradden för 500.
Okey. Måtte vart väl förpackat.. Vet man ungefär hur tjockt glaset är?
Osh.. Att det håller över så stora ytor med vakuum i.. Måste vara ömtåligt. Anyway, Lycka till med bygget!
- Electricguy
Har efter många om och men lyckats konka upp steget till mätavdelningen, det var inte lätt skas jag tala om, det där steget måste väga 40+.
Nu exkusivt med ljudmixning direkt från utgången på steget kommer här en liten uppstartsvideo, syncningen är inte perfekt men det e nära nog:
Nu exkusivt med ljudmixning direkt från utgången på steget kommer här en liten uppstartsvideo, syncningen är inte perfekt men det e nära nog:
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Anodspännings och utgångstrafo är microvågsugstrafo, trafon jag använder som autotrafo(fixar 160V till nättrafo för att få ca 1500-1900V på anoden ist för 3000) är från en gammal surroundreceiver och glödtrafon e från Nordtrafo AB.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Det låter lömskt .... få se ... du bor i Västernorrland ... hmmm, då törs jag nog röra vid vår diskbänk.
Jag kollar runt efter en nättrafo på 250VA ungefär: 450V @ 0,5A, 12,6V @ 5A ....

Jag kollar runt efter en nättrafo på 250VA ungefär: 450V @ 0,5A, 12,6V @ 5A ....
Verkligen ett maffigt bygge det där tekko!
Jag är inte så kunnig på rörbyggen men visst skulle kunna bygga ett med fyra rör i push-pull konfig och därmed ha den fetaste bastoppen i det kända universum? Nåja, drömma kan man ju alltid göra, hehe.
Jag är inte så kunnig på rörbyggen men visst skulle kunna bygga ett med fyra rör i push-pull konfig och därmed ha den fetaste bastoppen i det kända universum? Nåja, drömma kan man ju alltid göra, hehe.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Cosmox-mannen: det finns ett ... nej, två häftiga slutsteg beskrivna i boken Audio Reality (http://www.transcendentsound.com/books.htm). Det ena med 3 styck KT88 i katodkoppling -SE och ett med EL509 PP (150W).
Nu drivs 833A rörets galler av en TDA2030.
Bilder:

Nuvarande schema på steget:

Bilder:

Nuvarande schema på steget:

Då var den klar!!
Såhär blev den:

Personligen tycker jag den är förbannat ful, menmen.
Såhär blev den:

Personligen tycker jag den är förbannat ful, menmen.