Läste denna tråd för nga månader sedan elelr så när drömmen om en egen retrofit eller liknande började gro i skallen på mig...

Då tyckte jag enbart att allt såg snyggt och metodiskt ut, men av tugget fattade jag inte mkt och experter som trådskaparen slängde sig med värsta vokabulären om el och annat ruggigt.

Efter mer nätsurfande och plågande av främst H-O och ännu en genomläsning inser jag hur mkt jag själv iaf lärt mig av grunderna och att alla de frågor du hade i början är de jag själv har men genom denna tråden fått mkt bra hjälp att besvara eller hajja viktiga saker om.

Sen känns det extra bra att man inte är ensam mekanist här som sov på reglertekniken och finner datorkort och el lite skrämmande, även om din nivå är bra mkt högre än min.
Tusen tack för en kanonguide! Nu kanske jag fått tillbaka modet en del och fortsätter funderandet kring detta ämne i lagom takt. Just plug 'n play-lösningarna med så mkt som möjligt kvar av ursprungsmaskinen är helt rätt melodi.
Riktigt snyggt jobbat!

Jag hoppas en dag kunna göra ngt liknande...eller har detta varit en lika omfattande konvertering som H-O:s men att du lyckats maskera den väl?

Man ser här tydligt skillnaden i att utgå från en NC-maskin kontra en manuell. Stoooooor skillnad i jobb och pengar känns det som.