Veckans tips: Xilinx Spartan-3A Eval kit från Avnet för $39

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
toxicstone

Inlägg av toxicstone »

HEJ JAG HAR EN XBOX PROTOTYP DEN SOM GJORDES INNAN XBOX SÅLDES TILL ALLA ANDRA, DENÄ R IFRÅN AUG 2001 OCH DEN HAR XILINX SPARTAN OCH ETT SMSC KORT INKOPPLAT I DET DÅ DEN PROGRAMMERADES VÄLL, DEN ÄR FYLLD MED LITE TEST PROGRAM COH NÅGOT PROTOTYP SPEL MEN UDNRAR VAD KAN JAG GÖRA MED KORTET? OM JAG KOPPLAR IN DET? HAR UTAGG FÖR USV SAMT DEN ANDRA KONSTIGA AVLÅNGA KONTAKTEN TROR DEN SOM BEHÖVER EN SPECIELL PROGRAMMERINGS MASKIN, SAMT ANDRA KORTET SMSC HAR PORTEN FÖR ANSLUTA DEN TILL EN DATOR OCKSÅ SOM NÄR MAN GJORDE LAMPCHIP OCH TESTADE DET SÅ DEN BLINKADE, OMVÄND VGA KONTAKT ALLTSÅ, HOPAPS JAG KAN FÅ HJÄLP AV ER DÅ JAG ÄR OKUNNIG OCH VAD JAG VET SÅ ÄR DETTA EN UNIK XBOX.. MVH
Användarvisningsbild
Meduza
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Meduza »

VARFÖR SKRIKER DU?
toxicstone

Inlägg av toxicstone »

För tangentbordets caps var isönder,har bytt tangentbord nu,men bortse ifrån det så behöver jag hjälp,plz mvh
bearing

Inlägg av bearing »

Jag kan inte hjälpa dig, jag tror att det där är ett problem som få kan lösa.

Börja med att starta en egen tråd - den här tråden har ingenting med din fråga att göra. Beskriv sedan problemet mer utförligt. Försök att dela upp texten i meningar och stycken. Ta eventuellt bilder och lägg upp dem på nätet.
peter555

Inlägg av peter555 »

Till er som beställt Spartan kit.

Nu har tre veckor gått sedan min beställning från Avnet och leverans utlovades denna vecka dock har inga kort ännu dykt upp.
Jag har kontaktat Avnet men de kunde inte bekräfta leveransdatum direkt. De håller på att undersöka saken och återkommer med besked de närmsta dagarna
hatten

Inlägg av hatten »

Jag (och de flesta med mig, gissar jag lite fräckt) var inställd på en hyfsat lång väntetid, så det är lugnt! Tack för uppdateringen.
Användarvisningsbild
Eson
Kontakt:

Inlägg av Eson »

Typiskt att jag inte såg denna tråden några dar tidigare innan ni beställde. Jag skulle vilja ha ett kit. Om någon ångrar sig så vet ni att jag är intresserad. :wink:
peter555

Inlägg av peter555 »

Nya besked från Avnet beträffande leveranstiden

Nu har jag fått besked från Avnet om ny leveranstid.

Den nya beräknade leveranstiden är inte förrän 2009-02-11.

Jag tycker det är mycket tråkigt med den här förseningen, och är det någon som vill hoppa av så meddela mig under denna vecka så får ni givetvis pengarna tillbaka.
Mupp

Inlägg av Mupp »

Jag lär ändå inte ha tid att leka med den förrän jag går i pension (jag beräknar ca 35 år tills dess) så nån månad hit eller dit gör nog inte så mycket. För min del går det bra att vänta, även om det såklart är trist.
peter555

Inlägg av peter555 »

Nu har kiten kommit !

Nu kan jag glädja de som beställt med att ni får något att leka med under julen.

Priset som jag angav från början håller, dock har lådorna blivit 25 g tyngre så inrikesfrakten blir 55:- istället, om de skickas med vanligt brev. Den som önskar försäkrad frakt kan lägga till rek för 50:-

De som inte betalt frakten kan göra det till mitt konto.

Jag behöver också allas adresser så jag kan börja skicka ut paketen.
peter555

Inlägg av peter555 »

SEX paket skickade. :wink:

Nu väntar jag på respons från Hatten, Arte och Fjodorr för att få iväg de sista.
hatten

Inlägg av hatten »

Goda nyheter! Peter555 har PM.
Användarvisningsbild
Andax

Inlägg av Andax »

Jag upptäckte den hårda vägen att WinXP SP3 inte funkar 100% med "Avnet Board Programming Utility", dvs det program man laddar ner bitfiler till FPGAn. Blev lite paff när jag inte fick det att fungera nu när jag började labba lite med kortet igen. Hade uppgraderat mitt Windows-virus till SP3 sen jag körde sist.

Dock finns en errata som beskriver en workaround. (I princip byta ut usbser.sys i system32/drivers och system32/dllcache mot SP2 versionen)
Står inte i erratan men SP2 versionen hittar man i Windows/$NtServicePackUninstall$. Glöm inte göra en backup av SP3 versionen.
peter555

Inlägg av peter555 »

Alla kit levererade

Då är alla kit skickade, hoppas allt fungerar bra.
Användarvisningsbild
callelj

Inlägg av callelj »

Jag fick mitt härromdagen. Tackar så mycket peter555!

Men jag har ett problem med AvProg för det envisas med att hänga sig.
Och det går inte att stänga av ens med aktivitetshanteraren...?
Det enda sättet jag vet är att starta om datorn och det är ju inte hållbart.
När det inte krashar så funkar det riktigt bra faktiskt.
Skriv svar