Veckans tips: Xilinx Spartan-3A Eval kit från Avnet för $39
-
HEJ JAG HAR EN XBOX PROTOTYP DEN SOM GJORDES INNAN XBOX SÅLDES TILL ALLA ANDRA, DENÄ R IFRÅN AUG 2001 OCH DEN HAR XILINX SPARTAN OCH ETT SMSC KORT INKOPPLAT I DET DÅ DEN PROGRAMMERADES VÄLL, DEN ÄR FYLLD MED LITE TEST PROGRAM COH NÅGOT PROTOTYP SPEL MEN UDNRAR VAD KAN JAG GÖRA MED KORTET? OM JAG KOPPLAR IN DET? HAR UTAGG FÖR USV SAMT DEN ANDRA KONSTIGA AVLÅNGA KONTAKTEN TROR DEN SOM BEHÖVER EN SPECIELL PROGRAMMERINGS MASKIN, SAMT ANDRA KORTET SMSC HAR PORTEN FÖR ANSLUTA DEN TILL EN DATOR OCKSÅ SOM NÄR MAN GJORDE LAMPCHIP OCH TESTADE DET SÅ DEN BLINKADE, OMVÄND VGA KONTAKT ALLTSÅ, HOPAPS JAG KAN FÅ HJÄLP AV ER DÅ JAG ÄR OKUNNIG OCH VAD JAG VET SÅ ÄR DETTA EN UNIK XBOX.. MVH
-
Jag kan inte hjälpa dig, jag tror att det där är ett problem som få kan lösa.
Börja med att starta en egen tråd - den här tråden har ingenting med din fråga att göra. Beskriv sedan problemet mer utförligt. Försök att dela upp texten i meningar och stycken. Ta eventuellt bilder och lägg upp dem på nätet.
Börja med att starta en egen tråd - den här tråden har ingenting med din fråga att göra. Beskriv sedan problemet mer utförligt. Försök att dela upp texten i meningar och stycken. Ta eventuellt bilder och lägg upp dem på nätet.
Till er som beställt Spartan kit.
Nu har tre veckor gått sedan min beställning från Avnet och leverans utlovades denna vecka dock har inga kort ännu dykt upp.
Jag har kontaktat Avnet men de kunde inte bekräfta leveransdatum direkt. De håller på att undersöka saken och återkommer med besked de närmsta dagarna
Nu har tre veckor gått sedan min beställning från Avnet och leverans utlovades denna vecka dock har inga kort ännu dykt upp.
Jag har kontaktat Avnet men de kunde inte bekräfta leveransdatum direkt. De håller på att undersöka saken och återkommer med besked de närmsta dagarna
Nya besked från Avnet beträffande leveranstiden
Nu har jag fått besked från Avnet om ny leveranstid.
Den nya beräknade leveranstiden är inte förrän 2009-02-11.
Jag tycker det är mycket tråkigt med den här förseningen, och är det någon som vill hoppa av så meddela mig under denna vecka så får ni givetvis pengarna tillbaka.
Nu har jag fått besked från Avnet om ny leveranstid.
Den nya beräknade leveranstiden är inte förrän 2009-02-11.
Jag tycker det är mycket tråkigt med den här förseningen, och är det någon som vill hoppa av så meddela mig under denna vecka så får ni givetvis pengarna tillbaka.
Nu har kiten kommit !
Nu kan jag glädja de som beställt med att ni får något att leka med under julen.
Priset som jag angav från början håller, dock har lådorna blivit 25 g tyngre så inrikesfrakten blir 55:- istället, om de skickas med vanligt brev. Den som önskar försäkrad frakt kan lägga till rek för 50:-
De som inte betalt frakten kan göra det till mitt konto.
Jag behöver också allas adresser så jag kan börja skicka ut paketen.
Nu kan jag glädja de som beställt med att ni får något att leka med under julen.
Priset som jag angav från början håller, dock har lådorna blivit 25 g tyngre så inrikesfrakten blir 55:- istället, om de skickas med vanligt brev. Den som önskar försäkrad frakt kan lägga till rek för 50:-
De som inte betalt frakten kan göra det till mitt konto.
Jag behöver också allas adresser så jag kan börja skicka ut paketen.
Jag upptäckte den hårda vägen att WinXP SP3 inte funkar 100% med "Avnet Board Programming Utility", dvs det program man laddar ner bitfiler till FPGAn. Blev lite paff när jag inte fick det att fungera nu när jag började labba lite med kortet igen. Hade uppgraderat mitt Windows-virus till SP3 sen jag körde sist.
Dock finns en errata som beskriver en workaround. (I princip byta ut usbser.sys i system32/drivers och system32/dllcache mot SP2 versionen)
Står inte i erratan men SP2 versionen hittar man i Windows/$NtServicePackUninstall$. Glöm inte göra en backup av SP3 versionen.
Dock finns en errata som beskriver en workaround. (I princip byta ut usbser.sys i system32/drivers och system32/dllcache mot SP2 versionen)
Står inte i erratan men SP2 versionen hittar man i Windows/$NtServicePackUninstall$. Glöm inte göra en backup av SP3 versionen.
Jag fick mitt härromdagen. Tackar så mycket peter555!
Men jag har ett problem med AvProg för det envisas med att hänga sig.
Och det går inte att stänga av ens med aktivitetshanteraren...?
Det enda sättet jag vet är att starta om datorn och det är ju inte hållbart.
När det inte krashar så funkar det riktigt bra faktiskt.
Men jag har ett problem med AvProg för det envisas med att hänga sig.
Och det går inte att stänga av ens med aktivitetshanteraren...?
Det enda sättet jag vet är att starta om datorn och det är ju inte hållbart.
När det inte krashar så funkar det riktigt bra faktiskt.