eriikh: Varför stannar fördelarna där? Tvärtom skulle jag vilja säga.
De låter häftigare, de drar mindre bränsle, de har högre vrid samt att de låter lägre. Så, jag håller inte med dig.
Jag får se hur varma motorerna blir, de är ju byggda för 9.2 volt, men jag kanske bara kommer köra på halvgas för det mesta, och då kanske de inte blir så varma. Men skulle de bli för varma, så har jag gott om alu-rör som jag kan linda runt motorna, och fixa vattenkylning. Testade att böja rören förut, och det gick rätt bra, krävs lite teknik bara för att inte knäcka röret.
Citizendildo: Jo jag vet, som sagt så har jag provkört elmotorerna och de drar ca 8A vid 6V, och den kraft som de gav bedömmer jag som tillräckligt.
Och båten ska som sagt inte vara av typ "racerbåt", utan mer en funktionsmodell, att puttra runt med och kanske dra nån pråm osv.
Motorn som du länkade till var ju lite mer extrem än de jag har, de borstlösa är betydligt starkare och drar sjukt mycket ström. jag har några stycken till mina modellflygplan.
Squizer: Jo jag har en dremelkopia, och har använt den för testerna med den lilla generatorn, med den stora är det svårare, eftersom axeln på den generatorn är 7mm i diameter, och dremeln klarar ju bara några få mm. Men som du säger så tror jag det blir svårt för dremeln att orka med.
Men snart så får jag nog axeln svarvad, och då får jag svar på alla frågor om hur det kommer fungera, om den kommer orka osv. Vi får se