dar & arrobarro CNC
Undre delen av ramen är klarbearbetad! Ytor planfrästa i arborrverk och jag har borrat och gängat. Tyvärr hanns detta inte med i verket så jag fick göra det på "the good ol'fashioned way" och ritsa/borra/gänga. Det gick ganska bra och alla hål är gänghål eller frigående hål så jag tror att precisionen blir tillfredsställande även utan arborrverk. Här kommer lite bilder!
Ritsning av hålens läge:

Fram med hammaren och en ny körnare!

Borrmaschin!

Efter borrning kommer gängning!

Klart! Detta är undersidan, stora hål för att få in skruven till linjärstyrningen underifrån. Kamerans batterier tog slut innan jag hann ta bild av ovansidan...

Av denna del återstår blästring och målning. Om jag orkar gör jag det idag, efter jobbet. Maskinen kommer bli grisrosa.
Ritsning av hålens läge:

Fram med hammaren och en ny körnare!

Borrmaschin!

Efter borrning kommer gängning!

Klart! Detta är undersidan, stora hål för att få in skruven till linjärstyrningen underifrån. Kamerans batterier tog slut innan jag hann ta bild av ovansidan...

Av denna del återstår blästring och målning. Om jag orkar gör jag det idag, efter jobbet. Maskinen kommer bli grisrosa.
Hehe, det har blivit nån timme här o där...
Min tanke är att göra en stabil och bra stomme som vi utgår ifrån och utvärderar. Omkringutrustningen kan vi göra om och modifiera som vi känner för men en från början usel stomme gör resten av maskinen kass, hur bra resten av delarna än är.
Jag vill ha 12 timmar till på dygnet, behöver mer tid. Har två veckor kvar på detta jobbet, sen är min verkstadstid över...
Min tanke är att göra en stabil och bra stomme som vi utgår ifrån och utvärderar. Omkringutrustningen kan vi göra om och modifiera som vi känner för men en från början usel stomme gör resten av maskinen kass, hur bra resten av delarna än är.
Jag vill ha 12 timmar till på dygnet, behöver mer tid. Har två veckor kvar på detta jobbet, sen är min verkstadstid över...
Njae, inte en egen fräs då det är Dars fräs och den kommer stå i Sthlm som ligger 30 mil bort. Men det kanske är positivt, bara för mej att skicka ritningar och tillbaks på posten kommer färdigtillverkade bitar.
Mer bilder kommer när jag tagit dem. Kanske i helgen, kanske nästa vecka. Sambon är inte så förtjust i allt arbete jag lägger ner på mina projekt när jag kan umgås med familjen. Konstigt.

Mer bilder kommer när jag tagit dem. Kanske i helgen, kanske nästa vecka. Sambon är inte så förtjust i allt arbete jag lägger ner på mina projekt när jag kan umgås med familjen. Konstigt.