Nu är hela bakstycket klart (förutom att batterihållarna inte är ditsatta, kanske senare ikväll).
All kabeldragning för bakstycket är också gjord, detta inkluderar "KGA/KTA_out+Batt_on/off"-omkopplaren.
Sen har jag trimmat KTA (Effekt OP) något, jag beslutade mig för att skippa mitt-matningen och istället nyttja den exaktare halveringen av 18V (9V+9V) som finns på KTA.
Detta gör att batterierna kan få åldras olika utan att dynamisk offset påverkas (KTA's utgångssteg är tämligen symmetriskt).
Jag har speciellt sett till så att KSB (SpisBlinkare) surplar jos från båda batterierna samtidigt, detta för att undvika asymmetri som dock i nuvarande konfiguration inte gör så mycket.
Jag levererar nu också ström till högtalarna via Vss, jag hade redan innan en 3m3 på utgången för att eliminera att offset skulle dra standby-ström genom basen även om offset är litet när VGND (Virtual GND) används, nu däremot spelar detta ingen roll för Vss används via 3m3 och KTA kommer alltid leverera ström i förhållande till mitten av 18V (exklusive ev. offset).
Kanske inte så jättetydligt vad jag menar men jag känner att jag har koll i alla fall
Batteriernas mittpotential kopplas nu alltså inte in till VGND utan "totala batterispänningen"/2 är hela tiden vad som gäller vilket gör att batterierna kan få åldras olika utan att man egentligen ens
kan få asymmetriskt klipp, totala batterispänningen nyttjas maximalt och så länge det går (KTA funkar ner till 6V, åtminstone).
Jag känner mig nöjd med den här biten.
MVH/Roger
PS
Jag hade otur idag. För bara nån vecka sedan ramlade min Raaco service-låda med säkert två tusen skruvar och muttrar ner på golvet när jag alltid lika försiktigt lyfte ner den från en otympligt hög Ivar-hylla. Den öppnade sig dock inte men "isolationen" mellan facken är inte perfekt så jag fick sitta typ en halvtimme och sortera om det grövsta, jätteroligt. Tänkte inte mer på det annat än att det nog ändå inte händer igen, måste bara vara lite försiktig för detta har funkat i 4 år, liksom. Men så idag hände det igen fast denna gången öppnade sig lådan och precis alla typ två tusen skruvar och muttrar spred ut sig på hela sovrumsgolvet. Fan svor jag högt, hur kan jag ha sån otur igen? För tydligen hade jag inte ens stängt lådan för annars är det helt omöjligt för den att öppna sig. Så efter att ha nyttjat magnet och sop+skyffel har jag har nu ikväll suttit i säkert två timmar och sorterat skruvar, muttrar, brickor mm. Jättekul
Jag tänker förresten ändå inte flytta lagerplatsen för sannolikheten för att nåt sånt här händer igen är per definition obefintlig

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.