Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
Försökte sätta in ett extremt lågt 5 siffrors belopp på mitt konto. Det gick inte.
Jag säger som kungen -Vart är vi på väg...
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Det ska väl gå OM du berättar att pengarna kommer, lika fördelat, från dina callgirls, vapenhandeln, narkotikatrafiken och beskyddarverksamheten ...
Nu hade jag inte eldat upp ATmegan i min syntapparat utan den funkar men jag får lära mig mer.
Ful bild: URLar:
http://mintysynth.com/
https://www.adafruit.com/products/2648
Glömde cigarrettsmugglingen.
Nu hade jag inte eldat upp ATmegan i min syntapparat utan den funkar men jag får lära mig mer.
Ful bild: URLar:
http://mintysynth.com/
https://www.adafruit.com/products/2648
Glömde cigarrettsmugglingen.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Fick tillslut igång den extra PCI-parallellporten till CNC-maskinen i linux.. ca 50kr på dealextreme men det tog ett antal timmar då det krävdes en del manuella inställningar som ingen på hela internet verkat råka ut för tidigare.
Fysiskt på bank eller genom tex internetbank?1802 skrev:Försökte sätta in ett extremt lågt 5 siffrors belopp på mitt konto. Det gick inte.
På min bank får jag fysiskt sätta in i princip obegränsat (tror jag) men om det är över 15000 måste jag säga till banken 2 dagar i förväg och vill man sätta in säg 100k i rena pengar kan man nog ge sig fan på att det blir frågor,vilket det kan annars med om dom tycker. Genom internetbanken på min bank kan jag dock sätta in 2 mill utan probs. Det dock max i en klump, inget som hindrar att sätta in samma i flera omgångar.
Man kan alltid gå till insättningsautomater men det finns nån maxgräns per vecka där tror jag. Betydligt smidigare än att sitta och vänta på bankkontoret åtminstone.
Just ja ni ha sådana lite uppåt, existerar inte här nere överhuvudtaget då det förstås absolut inte hade fungerat.
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Vad har detta med Mini projekt att göra?
skall somliga alltid skita ner forumet!
- Lennart Aspenryd
- Tidigare Lasp
Vad har detta med Mini projekt att göra?
Insättningskön för mynt har jag stått i över en timme... Motivering räckte inte. Kvitto krävdes för en försäljning av cykel. Hela befolkningen stämplade som kriminella. Brott bör lösas på andra vis. Inte genom att plåga laglydiga. Har brotten minskat?
Nog om detta annars är det inte ett mini-projekt. Jag tar gärna PM i frågan.
Nog om detta annars är det inte ett mini-projekt. Jag tar gärna PM i frågan.
Hittade i mina gömmor ett gammalt DCF77-mottagarkort från Temic. Ska jag hinna göra en rätt avstämd antenn och avkodning av 1 bps datasignalen, innan meddelanden om skottsekunden sänds i natt? Själv är jag litet skeptiskt, för det brukar vara litet svårt att komma igång...
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Det finns OT och det finns OT; har folk slutat läsa trådrubriker nuförtiden????
En bättre bild på min Mintysynth:
Och precis lött ihop en Altoid-Arduino. Den här går ner i en Altoid-burk (se Gryms aluminiumlådde-tråd). Dock ingen inbyggd programmerare men man kan ju programmera ATmegan annorstädes och bara lyfta in den.
Jag har testat den så tillvida att PWR-leden lyser och "den röda leden" lyser när jag trycker på reset. Liksom med synthen följde jag till punkt och pricka instruktionerna, mest för skojs skull och inser att man ibland i ett tappert förök att vara pedagogisk blir väääääldigt övertydlig.
En bättre bild på min Mintysynth:
Och precis lött ihop en Altoid-Arduino. Den här går ner i en Altoid-burk (se Gryms aluminiumlådde-tråd). Dock ingen inbyggd programmerare men man kan ju programmera ATmegan annorstädes och bara lyfta in den.
Jag har testat den så tillvida att PWR-leden lyser och "den röda leden" lyser när jag trycker på reset. Liksom med synthen följde jag till punkt och pricka instruktionerna, mest för skojs skull och inser att man ibland i ett tappert förök att vara pedagogisk blir väääääldigt övertydlig.
Ja så gick det, gav upp när jag inte hittade mina ferritstavar, med måttlig sökning och inte var pigg på att testa nån större loop. Så denhär sekunden fick fångas med GPS istället. Men jag ska nog snart se om jag får nån vettig signal ur dendär dcf77modulen. Först behövs en skaplig antenn och sen får man hoppas att diverse lokala störkälor kan hållas borta.rvl skrev:Själv är jag litet skeptiskt, för det brukar vara litet svårt att komma igång...
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Lött på stiftlister på i princip alla mina småförstärkare och har en inkopplad just nu.
Fixat pot (50k, kunde nog vara 10k) och kontakter samt en 3.7V-cell,m fast nu när jag "finlyssnar" matar jag med 5V från min bänk-PSU (5V @ 11mA säger den).
Låter ju inte helskitigt om än lite vasst kanske. Kan ju bero på typ av musik. Får stoppa i lite akustiskt, jazzigt och kanske storvulet orkestralt för att stressa trewattaren lite.
Ska försöka hitta en låda, men så där, där har jag en. Kanske inte optimal men funkar ju. Borde jag kanske ha en strömbrytare till batteriet ...??
Fixat pot (50k, kunde nog vara 10k) och kontakter samt en 3.7V-cell,m fast nu när jag "finlyssnar" matar jag med 5V från min bänk-PSU (5V @ 11mA säger den).
Låter ju inte helskitigt om än lite vasst kanske. Kan ju bero på typ av musik. Får stoppa i lite akustiskt, jazzigt och kanske storvulet orkestralt för att stressa trewattaren lite.
Ska försöka hitta en låda, men så där, där har jag en. Kanske inte optimal men funkar ju. Borde jag kanske ha en strömbrytare till batteriet ...??
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Spelat Elkie Brooks hela eftermiddagen och nu sjunger hon jazz tillsammans med Humphrey Lyttelton på trumpet. Det låter inte skit om tvåkronorsförstärkaren; alltså den jag skrev om i inlägget ovan.