Dina mini-projekt!
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Re: Dina mini-projekt!
Det gör jag med .... och det sitter en säkring i kontakten. Jag har sett den men det har inte ni .... 

Är inte så för mycket för saker som kan användas felaktigt. Är det en jordad kontakt i ena änden så ska det vara ett jordat uttaget i andra.
Hade jag fulpulat ihop den där hemma så hade jag skämts och aldrig lagt upp den i ett forum..
För tunn tråd är de också emellan kontakterna..
Hade jag fulpulat ihop den där hemma så hade jag skämts och aldrig lagt upp den i ett forum..
För tunn tråd är de också emellan kontakterna..
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Tänk att det fanns en tid då alla körde ojordat...
Jag tycker jordfelsbrytare är bättre.
Jag tycker jordfelsbrytare är bättre.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Jag ska ha till Paddan och laddaren till kamerabatteriet, båda ojordade.
Sladden är inte för tunn då det sitter en 3A säkring i stickproppen.
Däremot skulle jag heller aldrig våga lämna en sådan kabel obevakad. Frugan/städerskan/sonen kanske kopplar in en brödrost, våffeljärn eller annat som definitivt borde vara jordat.
Det finns ju euro-uttag om man nu prompt vill inte vill ha ett jordat, då kan man ansluta laddare, rakapparat och andra dubbelisolerade prylar.
Däremot skulle jag heller aldrig våga lämna en sådan kabel obevakad. Frugan/städerskan/sonen kanske kopplar in en brödrost, våffeljärn eller annat som definitivt borde vara jordat.
Det finns ju euro-uttag om man nu prompt vill inte vill ha ett jordat, då kan man ansluta laddare, rakapparat och andra dubbelisolerade prylar.
på ett hotell i holland jag bodde på hade dom en rad med olika uttag i en panel, riktigt smart, nu har dom ju normala uttag där normalt så för mej som svensk spelar det ju ingen roll, men praktiskt för andra..
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
+1mrfrenzy skrev:Sladden är inte för tunn då det sitter en 3A säkring i stickproppen.
"Har hört" att det surrar en del från ett vridspoleinstrument på 100/200mA (minns inte exakt vilket) när nån kör dammsugare på ett uttag som matas av vridtrafo...

Just för resor så kan det vara värt att göra medvetet men ofarligt fusk. Allt tar plats i packningen. Just i detta fall så spelar det ingen större roll men för en längre sladd (uttagen sitter alltid på fel ställen...) så är det märkbar skillnad på jordad och ojordad.
Vet inte hur det är på Malta men i UK köper man stickpropparna lokalt för typ £4:60 eller liknande i en välsorterad mataffär.
Det Glenn nämner har jag sett på hotell i Bryssel.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Ville inte spendera massa tid åt att leta efter slika ting. Har vi diskuterat klart nu?!
Nästa miniprojekt blir en ljudmaskin av SN76477 samt en enkel sekvenser till den.

Nästa miniprojekt blir en ljudmaskin av SN76477 samt en enkel sekvenser till den.
Nä jag vet inte.. när en nykomling på ef gör något galet så ska de diskuteras i alla oändlighet, men när en trogen ef:are gör något galet så ska de gömmas undan??
Vad händer när du glömmer kvar den där på hotellrummet, städaren plockar på sig den för den passar till deras gamla importerade golvboningsmaskin med jordfel..

Eller utan jordfel för den delen,,, Säkringen gick, de klämmer i en kraftigare nu jäklar tog de fyr...
Vad händer när du glömmer kvar den där på hotellrummet, städaren plockar på sig den för den passar till deras gamla importerade golvboningsmaskin med jordfel..

Eller utan jordfel för den delen,,, Säkringen gick, de klämmer i en kraftigare nu jäklar tog de fyr...

- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
Den glöms inte kvar! Punkt.
Jag slår fan inte knut på mig själv att leta rätt på saker som ska användas kanske bara en gång i livet.
Det blev ett himla tjat plötsligt ...
Men efter lite eftertanke och alla kloka saker som skrivits tror jag att jag ändå väljer en betydligt säkrare metod: http://www.varsomhelst.nu/malta/eluttaget-pa-malta/
WINK!
Jag slår fan inte knut på mig själv att leta rätt på saker som ska användas kanske bara en gång i livet.
Det blev ett himla tjat plötsligt ...

Men efter lite eftertanke och alla kloka saker som skrivits tror jag att jag ändå väljer en betydligt säkrare metod: http://www.varsomhelst.nu/malta/eluttaget-pa-malta/
WINK!
Bockningsinsats till pressen
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.