Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
ICA är även bra på "säkerhet" som bra är bökig för de som är ärliga. Dåliga är de på att agera bankomat, max summan 300 är löjligt låg. Eller var det lägre...
Det blev en GOD JUL skylt. Först tänkte jag en 20x95 L ca 300, men det blev plywood remsa i liknande storlek. Som stans använde jag M8x100 vagnsbult. Handtextat av han som skriver som en kråka
. Jag eldade lite med gasol. Tänkte köra helsvart, och sedan slipa. Men plywooden verkar brandskyddad. Så den tålde en hel del, och det blev ok utan slipning. jag får prova ren fur nästa gång. Först ett eldtest
. Om jag hade bläck i skrivaren, så hade det blivit en mall. Jag får kanske damma av en 9-nålars, de brukar vara pålitliga.

- Electricguy
Där jag hade kontoret förut fanns det en balkong med hysteriskt blinkande julbelysning. Det handlade inte om några W, inte heller om 100-tals W. Här var det kW, och på en lika liten balkong som din.
- Electricguy
Herregud!
Jo, man får sansa sig lite.. Och hårt blink är rätt jobbigt, och är så förbannat uttjatat!

Jo, man får sansa sig lite.. Och hårt blink är rätt jobbigt, och är så förbannat uttjatat!
Snyggt!
Behaglig mjuk nivå på skiftningen!
Du måste komplettera med en julstjärna också, ser lite tomt ut! 

- Electricguy
-
- Kontakt:
Jag kanske minns fel, men är det inte du som hävdar att du löder bort alla blåa lysdioder så fort någonting kommer innanför din dörr?
Du har nog rätt i att den kommer reta någon - typ alla grannar som inte har 'industrial-strength' mörkläggningsgardiner i sovrummet.
Snyggt!
Du har nog rätt i att den kommer reta någon - typ alla grannar som inte har 'industrial-strength' mörkläggningsgardiner i sovrummet.
Snyggt!
- Electricguy
Blåa LED's kan se bra ut, i rätt applikationer. Men att sätta dom i allt som har någon form av elektronik är så förbannat uttjatat!
Jag stänger av slingan på natten, för att det lyser in i mitt sovrum och är störande..
Jag stänger av slingan på natten, för att det lyser in i mitt sovrum och är störande..

- ochkl0620
- Kontakt:
Ja... Som att sätta en stark blinkande blå standby led på tv apparater och skit...
Extremt störande om mn ska sova i samma rum exempelvis.
Extremt störande om mn ska sova i samma rum exempelvis.
Satte ihop en liten adapter för äldre rör till min rörprovare.
ska löda in en kabel med en oktalpropp som går till rörprovaren
(oktalsockeln på adaptern är så att jag även kan testa oktalrör utan att behöva koppla ur adaptern)
ska löda in en kabel med en oktalpropp som går till rörprovaren
(oktalsockeln på adaptern är så att jag även kan testa oktalrör utan att behöva koppla ur adaptern)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Jag vill bygga om ett mikrofonstativ till kamerastativ. Enklast vore en konisk stav i mikrofonformat, med en 1/4 hane i ändan. Men har inte hittat på ebay ännu... Det jag har hittat är adapterset för övergång från 3/8 han (som mickstativet har) till 1/4 hon. Inkl 1/4 han han, och 3/8 hon till 1/4 hon. I samma kit. Men då blir det lite stelt. Så då blir det att komplettera med tex noname gopro prylar. Jag har hittat nått gångjärns liknande. Man får köpa det i 2 delar, Den ene har 1/4 han och den andre hon. Men skruven (mitt i gångjärnet) har jag inte hittat ännu.
- Electricguy
Det finns ju en hel drös olika på Ebay..
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0
http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R4 ... r&_sacat=0