Nu har jag skruvat dit panelerna.
Allvaret kan börja
Det första jag vill göra är att skruva dit alla korten, jag önskar dock distanser på 5mm och skulle kunna få det på två sätt:
1) Jag kapar upp typ 40st av mina felbeställda plastdistanser (~12mm), har ungefär 100st
2) Jag köper nya
1) funkar men är lite drygt att utföra, samtidigt vill jag inte slösa på pengar även om de inte kostar så mycket.
Iom att jag skall skruva fast korten i trä så funkar det utan distanser också men jag vill faktiskt ha distanser för då blir korten plana utan interna spänningar (jag har t.ex sällan klippt plint-bena så de sticker ner en bit).
Ditskruvningen av panelerna lämnar förresten lite mer att önska, jag justerade dom relativt fint i x-led men i y-led var jag inte lika noggrann och det blev nästan ett problem för panelerna är egentligen typ två mm för låga.
Nu är frågan lite hur jag skall göra med trafon, ska jag montera den tidigt eller sent?
Jag tror jag går på sent.
Dock ser jag nu att trafon måste monteras, djupmässigt, en bit in i lådan (kommer monteras i locket) så det är lite spännande om jag ens får plats med trafon (ovanpå korten, obs).
Likriktarbryggorna har lite olyckligt hamnat under bultlytarna men ärligt talat går det inte att göra på annat sätt.
Det här ska bli spännande, fast det skall överarbetas så man kan bli lite nöjd i alla fall nu när utseendet blev lite B
MVH/Roger
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.