Idag kom jag på ett eventuellt problem.
Istället för att fortsätta med slipningen med chassit installerat (ty något bökigt att avinstallera) så insåg jag att mina häftiga handtag på fronten måste monteras först, dvs chassit måste tas ur.
Nästa fundering var om det finns plats bredvid chassit för dom M5X30 bult jag måste ha ty jag har inga vinklade verktyg (skulle kunna använda insex men deras huvuden är nog tom längre än en bults).
Det finns ingen plats,
men det finns plats på andra sidan om chassit så planen är nu att ovalisera chassifästena i bottenplattan (riktning mot bakstycket) för att på så sätt få till i alla fall 5mm utrymme för bulthuvudena bakom baffeln.
En till oro dök så plötsligt upp, får jag dit basen när handtagen är monterade? Svaret är att det blir på det berömda håret!
Nu slår det mig dock att som allra första åtgärd, när jag har slipat och lackat den tomma färdigmonterade (plyfamässigt) lådan, skulle helt enkelt kunna vara elementen->syl->förborra (2,5mm genomgående)->skruvdragare.
För om jag börjar med elementen så slipper jag det berömda håret.
Jag har en plan

1) Ta ur chassit
2) Borra 2,5F8 för locket
3) Skruva dit locket
4) Slipa ner alla sidors skarvar, P80
5) Lackning #1
6) Slipa lätt, P120
7) Lackning #2
8. Lackning #3
9) Syla elementen
10) Borra 2,5mm rätt igenom
11) Montera fast elementen (med mitt ofrivilligt stora lager av svarta kullerförsänkta skruv från Wurt, 3,5X19)
12) Öppna lådan
13) Montera handtagen mha M5X30 (har ej) bult inifrån
14) Ta fram chassit
15) Skär av två poler i sockret (10P), närmast orange tåt
16) Sänk ner chassit i lådan
17) Fäst chassit i botten mha 4st M3 mutter + bricka (obs)
DELMÅL #1, ungefär som att komma tillbaks till ruta ett
men nu är den lackad och fin
18) Montera sockret i baffeln mellan elementen, orange uppåt (detta kräver små skruv och pyttelång mejsel som jag har)
19) Dra eventuellt klenare kabel från KVR till 5P socker, fixeras mha smältlim(!?) i kylflänsen, lösa tåtar för vidarekoppling
20) Montera KVR mellan slutrören i toppen på lådan (sedd som högtalare) med kylfläns vilandes på chassi, en skruv
21) Bygg ny KTA (den andra är och förblir mall)
22) Förläng plintarna till en 9P sockerbit och lägg den "ovanpå" kortet och därmed mellan trafosarna och bakstycket
22) Montera KTA på bakstycket bakom trafosarna, endast två skruvar kan "uppifrån" skruvas dit, 5mm distanser (har)
23) Smältlimma/fixera 9P i kort och trafo(?), applicera lösa tåtar först
23) Montera KSB (proto) mellan bakstyckets hål, två skruvar som klämmer mha plastbrickor bör räcka
24) Dra matning (9V) och LED till 4P socker, montera 4P alldeles ovanför KSB
25) Dra all kabeldragning till bakstycket dvs C7, Säkring, Brytare och vipp (batt/nät)
26) Dra all kabeldragning till locket dvs Glimm, LED, MIC-IN, Dist, HP, LP, en X-polig sockerbit avses sitta där (neråt får den plats bara om den hamnar mellan slutrören och drivrören, totalt utrymme är c.a 20X140mm och sockret är 15mm...
En hel dela att göra, eller hur?
MVH/Roger
PS
Börjar redan nu luta åt att skippa i princip alla socker (utom 10P) och dra lösa tåtar istället.
Jag tror förresten jag ändå satsar på att montera dit handtagen först och "klämma" dit elementen efteråt, detta för att baffelhålen faktiskt kan användas för användning av riktig lång skruvmejsel (med bra moment) för allt i bakstycket ty baffeln är ju öppen
En sak har jag missat, filtret som det ser ut idag får absolut inte plats, en litet utrymme på 30X30mm finns dock bakom drivröret, planen är nu att linda D07 koppartråd och därmed 150uH på 17mm toroid (58-763-54, AL=1,16uH) samt använda 10uF & 100uF Bipolär (lägsta möjliga spänning), 2W-motstånd (2R2, 2R7, 39R) där alltså 39R kommer offras rätt över slutstegsterminalerna och därmed -1dB i uteffekt, men slutsteget blir då i alla fall inte helt utan last vid HP.