hur gör man en sån.. ja skulle behöva frjärrutlösare till min samsung nx5 kamera..Kalf skrev:Min fjärrutlösare till kameran. Ena knappen är fokus andra är slutaren. Mycket enkelt.
Kalf
Dina mini-projekt!
Re: Dina mini-projekt!
- ghost_rider
Tröttnade på att bära ner mina saker i lösvikt (drivare, nätagg.) o se möget ligga löst på bordet.
Mätte o fräste ut kontakterna så att de sticker igenom lådan, bla bla. Bliderna pratar för sig själva. Det sista som skall göras är hålet till fläkten som ska sitta i locket.
Fick inte in den i min lilla fräs ...
Mätte o fräste ut kontakterna så att de sticker igenom lådan, bla bla. Bliderna pratar för sig själva. Det sista som skall göras är hålet till fläkten som ska sitta i locket.
Fick inte in den i min lilla fräs ...

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Snyggt, har faktiskt suttit ikväll och designat något liknande. Var har du köpt de fyrpoliga XLR-donen?
- ghost_rider
Jag behövde kunna sätta fast dremeln i fräsen så att jag kan gravera lite grejjer. Ritade lite snabbt i SW. Den stora gråa klumpen är den ordianrie frässpindeln.
Sen var det bara att sätta igång att fräsa lite. Kass youtubefilm.
Resultatet: Lite knepigt att fota aluminium med mobilkameran...
Nu har jag inte testat det med Dremeln än men jag hoppas att det funkar. Jag måste borra lite fästhål i fräsen först... Jag har lagt upp dxf:erna om någon vill använda dem. 8mm gods är det.
Edit: La till (någorlunda fullständiga) PDF-ritningar i zipfilen
Sen var det bara att sätta igång att fräsa lite. Kass youtubefilm.
Resultatet: Lite knepigt att fota aluminium med mobilkameran...
Nu har jag inte testat det med Dremeln än men jag hoppas att det funkar. Jag måste borra lite fästhål i fräsen först... Jag har lagt upp dxf:erna om någon vill använda dem. 8mm gods är det.
Edit: La till (någorlunda fullständiga) PDF-ritningar i zipfilen
Senast redigerad av gunne 18 februari 2011, 13:32:16, redigerad totalt 1 gång.
Snyggt, men du måste nog ange till vilken dremel eller kopia det är anpassat.
Ja du... Misstänker att det är en Dremel MultiPro eller 200-series men är inte säker. Jag har nog haft den i ca 10 år och vill minnas att det inte fanns så många modeller på den tiden. Den är väldigt lik denna i alla fall:

Jag kollar när jag monterar den på fräsen i helgen.
För övrigt har jag ju redan G-god för fästet nu så om nån vill ha en kopia så går det att ordna mot en rimlig peng. Men jag kanske ska kolla så att det faktiskt passar först...

Jag kollar när jag monterar den på fräsen i helgen.
För övrigt har jag ju redan G-god för fästet nu så om nån vill ha en kopia så går det att ordna mot en rimlig peng. Men jag kanske ska kolla så att det faktiskt passar först...
Det där ser väldigt mycket ut som Fermen, och i såna fall kanske jag ska ta och fixa ett fäste efter din dxf.
Så var fästet provisoriskt monterat på fräsen:
Jag får nog ta och flytta ner det några centimeter... Som man kan skymta på bilden så heter maskinen "Dremel Multi 10.000-30.000 rpm".Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
- ghost_rider
slutförde jobbet med min drivarlåda.
En fläkt fick monteras för extra kylning.
XLR kontakterna lödades fast o innandömmet kopplade ihop.En fläkt fick monteras för extra kylning.
- HUGGBÄVERN
- Tidigare soundbrigade
- Kontakt:
FANKEN!!!!
Jag har ju påbörjat ett bygge av ett enkelt stativ till Lidls "Dremel", eftersom jag har tre mönsterkort att borra ....
Jag har ju påbörjat ett bygge av ett enkelt stativ till Lidls "Dremel", eftersom jag har tre mönsterkort att borra ....
Ett fartreglage för centraldammsugaren så att inga barn följer med in i sockelmunstycket när dammsugaren startar på fullvarv...
Dessutom låter det som en jetmotor
(Handtaget på slangen har fartreglage, men sockelmunstycket levereras bara med slutande kontakt=fullvarv
)
Dessutom låter det som en jetmotor

(Handtaget på slangen har fartreglage, men sockelmunstycket levereras bara med slutande kontakt=fullvarv

- FormerMazda
Det är när man inser att centraldammsugaren är bökig med 200m slang och man använder sopborsten istället. 

Quick and dirty elmätarsak.
Den tar pulsutgången från elmätaren och räknar ut effekt och räknar upp förbrukad energi.
Resterande plintar är analoga ingångar för eventuellt framtida bruk, likaså knapparna.

Den tar pulsutgången från elmätaren och räknar ut effekt och räknar upp förbrukad energi.
Resterande plintar är analoga ingångar för eventuellt framtida bruk, likaså knapparna.