Oj vad tiden går
Projektet har stått stilla ett bra tag p.g.a att jag inte kom på hur jag skulle bygga in displayen på ett perfekt & snyggt sätt.
Men nu dök det upp en 7 Lilliput Touchscreen skärm på tradera, som jag kammade hem, så nu kan bygget fortsätta.
Men nu råkar skärmen vara silverfärgad, så då vore det ju lämpligt om hela lådan var det också. Och fötterna / strömbrytaren är ju också naturella & plexiglaset gör sig ju automatiskt mer diskret med silver runtom, så det blir natur eloxerad alu i stället.
Dock så har jag inte bestämt mig för om man ska ha Homer/Win gravyren på sidorna eller ej. Det lär ju blir snyggt & kul för att det går att göra, men kanske lite för barnsligt & förmycket?. Å andra sidan så är det ju bara att göra 2 nya rena paneler om det inte ser tilltalande ut
Vad hade ni gjort?.
Ska göra listan:
Cadda färdigt alla paneler.
Cadda ett 120mm fläktgaller i 15mm plexi, där formen ska 3D fräsas, typ sfär.
Cadda en fot till displayen.
Och möjligtvis ett emblem som ska sitta på fronten, & då i 10mm alu som också ska 3D bearbetas.
Hmm, det dumma är att alla andra detaljer måste vara klara innan panelerna kan tillverkas, eftersom allt ska sitta på dom. Det skulle ju varit tvärt om