Jag tänkte att då slipper du en lång bana med en hel del ström på kortet, men det är nog bättre att ha just en sån lång bana hyggligt nära motsvarande banor för den andra polen så att variationer i strömmen på lasten ger motriktat magnetfält från respektive bana så att dessa två magnetfält i någon mån fasar ut varandra och därmed i någon mån minskar induktionen från de grova ledarna till övriga ledare.
Allmänt när du layoutar kortet så räkna med att du har ett visst spänningsfall i de grova ledarna och att en liten den av det spänningsfallet(s AC-komponent) induceras över till närliggande banor.
Om du endast ska bygga ett enda exemplar så är det ju inte heller så tokigt att kosta på lite större kort för att vara mer säker på att delarna med höga strömmar har mindre chans att störa resten av elektroniken på kortet.
Jag tror det kan vara bra att ha likriktarbrygga (om den inte sitter löst), glättningskonding, effektmotstånd och regulator i ena änden av ett kort. Jag inser dock problemet att få plats med det och inser också att resten av elektroniken i sig tar rätt lite plats.
P.S. med op-förstärkare så borde du väl kunna öka förstärkningen och minska värdet på R3 för att klara dig med mindre förlusteffekt? Förvisso är en watt per uttagen ampere inte så farligt, men ändå.