hygrens elcykel

Berätta om dina pågående projekt.
Haikarainen

Re: hygrens elcykel

Inlägg av Haikarainen »

Häftigt projekt, hur blir framtiden med det?

Du borde jobba på din VVS btw.
hygren
Kontakt:

Inlägg av hygren »

Väntar på svar från videon jag sände till dem...

Hursomhelst så tror jag inte just denna cykeln kommer ha någon framtid som elcykel då det blivit för omständigt med broms och växlar m.m.

Kan rekommendera alla att göra framhjulskonvertering, om du är envis och ändå ska göra det bak, så gör det fram, men om du fortfarande är envis så välj en cykel utan fotbroms.
hygren
Kontakt:

Inlägg av hygren »

Haikarainen skrev:Häftigt projekt, hur blir framtiden med det?
Du borde jobba på din VVS btw.
VVS?

Elcykel är ett väldigt bra transportmedel för mig, det har egentligen bara en nackdel och det är vädret här i Sverige. För kallt eller regnigt väder kommer leda till att jag tar bilen istället. Och vissa dar lär det ju slumpa sig så att vädret verkar bra på morgonen men sedan........ Men allt som kan minska min bränslekostnad är bra, tjänar nog in cykeln väldigt fort. Totalkostnad för cykel med konverteringskit har för mig blivit ca 1600+3700 (cykel+kit) = 5300. Många har säkert en cykel redan och kan räkna hem det ännu tidigare.

Intressant är att en kommersiell elcykel kostar 10k och har då inte alls samma räckvidd som min (4mil enbart eldrift) eller samma effekt/fart.

Man kan nog tjäna pengar på att köpa en container full med sådana här konverteringskit, någon billig lämplig cykelmodell och ställa sig och konvertera, eller låta kineser göra det och skicka containers med färdiga cyklar. För att sedan sälja vidare...
ankan

Inlägg av ankan »

hygren skrev:Väntar på svar från videon jag sände till dem...

Hursomhelst så tror jag inte just denna cykeln kommer ha någon framtid som elcykel då det blivit för omständigt med broms och växlar m.m.

Kan rekommendera alla att göra framhjulskonvertering, om du är envis och ändå ska göra det bak, så gör det fram, men om du fortfarande är envis så välj en cykel utan fotbroms.
Hur slutade det hela? Bmsbattery reservdelar eller vad hände?
hygren
Kontakt:

Inlägg av hygren »

Fick ingen hjälp av bmsbattery, har sedan dess byggt en ny cykel baserad på magic Pie 3 som fungerar mycket bättre.

Räkna inte med någon form av support från bmsbattery.
Användarvisningsbild
MadModder
Co Admin
Kontakt:

Inlägg av MadModder »

VVS i detta fall är vertical video syndrome...
slo
Kontakt:

Inlägg av slo »

hygren hur tycker du MagicPie3 funkar? blir cykeln mycket trögtrampad utan motorhjälp?
hygren
Kontakt:

Inlägg av hygren »

Väldigt nöjd med magic pie 3, utan motorhjälp så är den lite trög men inte farligt.
Skriv svar