Nöjde mig med arbete till 1830 igår, och eftersom frugan inte var hemma så kunde jag ju passa på att göra vad ville! Så det blev lite jobb på fräsen!
Men så var det ju nån som hade kräkts en massa snö hemma, så det blev ändå bara nån timme kvar att leka på..
Hur som, oljefärgen har lämnat mig aningens missnöjd. Ytan bli fin där den täcker, och den blir nog beständig också. Men saker som en monterad vagn går ju inte måla med pensel, så jag köpte en grön sprejfärg också. Självklart inte samma nyans, men men, det blir "fint" ändå:
IMAG0149.jpg
Sen kånkade jag in ett gammalt stativ som ska bli vagn för allt när det är klart. Även ett apparatskåp dammas av och mäts lite.
Notera även den härliga gröna dimman. Smart att lacka det första jag gjorde..:
IMAG0150.jpg
Tog upp sista vagnen för inmätning. Men färgen är inte 100 torr än, så ingen inmätning av mutter ikväll. Istället för den nog bara ligga och mogna lite.
Färgen är verkligen underbar.

:
IMAG0151.jpg
Istället lektes det lite med Mach3 och Deskengrave, som det ser ut så är det ju rätt enkelt att få ut G-koder för text med deskengrave. Torrkörde lite med motorerna bara för att. Lät fint.
Sen dammade jag av ett gammalt parallellportsinterface jag hade liggandes sen skoltiden. Den fungerar än! Kommer användas till andra parallellporten sen för alla switchar jag vill ha:
IMAG0152.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.