Kul att se en svensk som drar igång ett fusor projekt har bara varit jänkare hela tiden. Fusor sidan har man ju hängt på en del förr i tiden men det blev lite trist till slut då ingen löste energiproblemen där.
För en väldans massa år sedan hade jag själv tankar på att slänga ihop något för skoj skull men kom snabbt fram till att det inte var någon direkt mening med det då jag visste vad som skulle hända och lösa världens energibehov var inte precis något som var i tankarna. Sedan är de ju det att när man ökar effekten så ökar ju neutronstrålningen som i sin tur som nämnt gör material radioaktiva i mer eller mindre omfattning beroende på material som det kommer i kontakt med vilket skapar både det ena och det andra i strålningsväg som också var en av orsakerna till ett ej byggande.
Detta gör att man som jag ser det inte kan öka effekten så mycket som det kanske behövs för att det skall bli självförsörjande eftersom strålningen med stor sannolikhet går utanför värdena för den lagliga aspekten såsom den egna säkerheten, såvida man kanske inte packar in det i några meter bly men den lagliga aspekten är ändå närvarande (gissar jag på oavset om det är avskärmat) och vet inte heller hur bly reagerar på neutroner om det kan blir radioaktivt då det ju är slutprodukten.
billig thermocouple vakuummätare med noggrannhet på 1 micron här i sverige
Billigt, Sverige och vakuumutrustning? När det gäller vakuumutrustning oavsett så kan du inte använda dessa ord i samma mening det kommer inte att hända.

Fast visst det är beroende på vilka summor du tänkt dig som billigt men kosta kommer det säkert att göra även om det är begagnat. Annars är ju Ebay ett solklart ställe för sådan här grejer. Har en vakuummätare som går ner till 1 micron med 1 micron noggrannhet men den är inte till för vakuumutrustning men fungera ypperligt bra till det ändå med tillverkade adapters, köpt ny på Ebay för några få år sedan.
jag lämnade delar samt mina ritningar till en mekaniker som satte ihop delarna åt mig
Den mekanikerna skulle jag vilja ta ett snack med har en hel del vakuumutrustning som skall byggas.