Effektpedal till gitarr (Projekt)
- Electricguy
Re: Effektpedal till gitarr (Projekt)
Den stjärnan kommer inte vara där i framtiden, detta var endast en test och ville fylla ut med nåt bara för att hur det skulle kunna bli, tar jag lite svinto nu o polerar kopparen lite så kommer även själva laminatet att bli repigt eller vad man ska säga, det blir inte snyggt..Walle skrev:Allt förrutom den där hiskeliga "dubbel-davidstjärnan" är snyggt. Ett klockrent "brand name" är "scared cat", men dubbel-davidstjärnan ser tyvärr bara för B ut. Skippa den och du är framme!

Kul!
Har själv byggt några pedaler, som t.ex. ett par TS-808, univibe-klon, micro amp, strömförsörjningar till pedaler etc.
Riktigt roligt när man dessutom gör sina egna kort.
Jag skulle skippa kretskortslaminat som front, eller "textskylt".
Jag har gjort några pedaler med vattendekaler som jag klarlackat över. Har blivit bra...
Har själv byggt några pedaler, som t.ex. ett par TS-808, univibe-klon, micro amp, strömförsörjningar till pedaler etc.
Riktigt roligt när man dessutom gör sina egna kort.
Jag skulle skippa kretskortslaminat som front, eller "textskylt".
Jag har gjort några pedaler med vattendekaler som jag klarlackat över. Har blivit bra...
Jo jag kan precis tänka mig att det blir bra, men jag vill skippa att hålla på lacka själv, så kollar på alternativa metoder..
Hade jag varit du hade jag etsat en ny framsida. Jag har inget emot vare sig stjärnor eller davidsstjärnor (min chef är jude, så det så!), den passar bara verkligen inte in. Den skrämda katten passar dock helt fantastiskt bra, så bra att jag blir lite rädd om du inte inser det självPerkla skrev:Den stjärnan kommer inte vara där i framtiden, detta var endast en test och ville fylla ut med nåt bara för att hur det skulle kunna bli, tar jag lite svinto nu o polerar kopparen lite så kommer även själva laminatet att bli repigt eller vad man ska säga, det blir inte snyggt..Walle skrev:Allt förrutom den där hiskeliga "dubbel-davidstjärnan" är snyggt. Ett klockrent "brand name" är "scared cat", men dubbel-davidstjärnan ser tyvärr bara för B ut. Skippa den och du är framme!så hur ska man göra.. ?

Edit: nu efter att ha läst ditt senaste inlägg: det finns några på forumet som fräser skyltar i plast som är svart på ytan men vit under. Det kan bli fantastiskt fint! Får du inte till det är jag beredd att hjälpa till, dock är min fantastiska tidsbrist ett stort hinder. Har lovat en annan forummedlem att bli färdig med hans väldigt enkla fräsning sedan innan jul, men tid är ett stort problem. Våra maskiner går på högvarv, och i veckan ska vi dessutom försöka få tid att flytta in en ny maskin.
Senast redigerad av Walle 7 februari 2012, 23:12:12, redigerad totalt 1 gång.
ScaredCat har jag faktiskt på listan över namnen jag ska välja bland snart.. så det var faktiskt rätt så roligt att du sa det du åxå
, ja den katten kommer vara på alla mina pedaler då den ska vara en del av själva "varumärket", ScaredCatFX kan vara kanonbra det..
FX som markerar att det är effekter det handlar om..

Japp, det är helt klockrent! Jag hade slutat fundera över andra namn! Personligen skulle jag GARANTERAT ha köpt en ScaredCatFX-box om jag fortfarande lirat gura
namnet är lagom komiskt, lagom seriöst.

Ja jag vet.. det är fler som säger att scaredcatfx är klockrent och att jag rent av borde glömma bort allt annat o bara ta det namnet som det är..
kan man lacka laminat med nåt för att få det lite skyddat ?

- Klas-Kenny
Det borde väl gå utmärkt att lacka med vanlig klarlack på sprayburk? 
Och det borde väl kunna fungera bra att polera med Autosol? Så kommer du inte att skada något.
Eller du kanske bara menar för att få bort fotoresisten (Ser ut på bilden som att du har kvar den), det gör man enkelt med Aceton på en bit hushållspapper.
Som Walle nämner är det ju riktigt snyggt med sån två-lagers plast som man fräser mönster i. Jag skulle absolut kunna hjälpa dig att fräsa om du vill, bara jag får tag på sådan plast.
Och jag har gott om tid, i alla fall till roliga saker, som att fräsa..

Och det borde väl kunna fungera bra att polera med Autosol? Så kommer du inte att skada något.

Eller du kanske bara menar för att få bort fotoresisten (Ser ut på bilden som att du har kvar den), det gör man enkelt med Aceton på en bit hushållspapper.
Som Walle nämner är det ju riktigt snyggt med sån två-lagers plast som man fräser mönster i. Jag skulle absolut kunna hjälpa dig att fräsa om du vill, bara jag får tag på sådan plast.
Och jag har gott om tid, i alla fall till roliga saker, som att fräsa..

Jag har testat typ vinyl klistermärken åxå som man bara klistrar dit o sen är det klart.. men det är som sagt en kostnadsfråga, hade jag pengar skulle jag leja bort o få fräst direkt i alu-lådorna, det skulle nog bli snyggast.. men säkert kosta en del och min budget är allt annat än bra nu, och varje låda får som sagt inte kosta mig för mycket för då går dom inte att sälja till vänner och bekanta som är i musiksvängen.. så.. allt är en kostnadsfråga.
Förstår att allt handlar om kostnad! Men åtminstone om ett par månader frÅn nu (då nya maskinen är på plats) så skulle jag gärna hjälpa dig till en snuskigt billig kostnad. Typ någon slags bytesaffär, en box mot X antal graverade. Men just nu är det som sagt svårt tyvärr.
- PoorCadaver
- Kontakt:
Snygga kort du fått till! Vad har du använt för teknik när du etsat korten? Har du en tank du etsar i eller är det något hemmabygge? Har försökt mig på hemmabyggen, men med mycket varierat resultat. Allt som oftast har det misslyckats kapitalt...
Som generell finish borde du testa att putsa upp aluminiumen direkt med autosol.
800 våtslip -> 1200 våtsli -> autosol på lumptrissa = Nästintill krom finish.
Jo det är lite jobb, men du borde testa.
Om inte annat kan du sälja en "limited edition" eller "collectors item" i det utförandet
800 våtslip -> 1200 våtsli -> autosol på lumptrissa = Nästintill krom finish.
Jo det är lite jobb, men du borde testa.
Om inte annat kan du sälja en "limited edition" eller "collectors item" i det utförandet

Jag förstår..
jag har ju som sagt en del bra idéer, ska spinna vidare på dom och se vad som händer, laminatet testade jag mest för att se hur det skulle kunna se ut och om det är möjligt att man kan köra på det eller om det ser för jävligt ut helt enkelt...
Jag etsar i etstank, kör med laminat med fotoresist på, funkar rätt så bra faktiskt
Ja det skulle vara coolt med en sån finish faktiskt, men problemet med branding kvarstår..

Jag etsar i etstank, kör med laminat med fotoresist på, funkar rätt så bra faktiskt

Ja det skulle vara coolt med en sån finish faktiskt, men problemet med branding kvarstår..

Det är ju som klippt och skuret för "DiamondDrag"
Den som missat får använda sök.
Hur många lådor talar vi om ?
Den som missat får använda sök.
Hur många lådor talar vi om ?