tja , med en vettig driver är inte så svår
och moddad vanlig maskin är inte så svår, men har en magnet inne i spolen och styrningen är hastighet och ström
vore nog värt att prova
Bygga egen (seriös) tatueringsmaskin
Re: Bygga egen (seriös) tatueringsmaskin
Dom femhundratusen till två miljoner som limpan4all pratade om var om man skulle utveckla en maskin att sälja med alla tester och godkännanden som krävs för att allt ska gå rätt till, bygger man en för eget bruk och då skippar alla EMC-tester och liknande blir det en helt annan prislapp.tattoonick skrev:Ja low-tech e ju intre bra, fattar inte att det finns folk som använder pensel när det finns cgi!!!![]()
fast jag hade inte tänkt mig en luftdriven maskin för ca 2 mille....

Första steget vore nog att göra som grym säger, att modda en befintlig maskin lite och bygga en egen styrbox, den skulle man nog kunna bygga relativt billigt.
Skulle faktiskt vara ett ganska roligt projekt tror jag, om jag nu mot förmodan skulle få tid att bygga en prototyp skulle du eller någon annan ställa upp att provköra den?

-
Larda: inga problem, jag kör på mig själv, om inte du vågar ställa upp..
. De värsta som kan hända e att den blir ful och då e de ju bara att snygga till den...
i en vanlig maskin styrs slaglängd och hastighet av tjockleken på fram och bakfjädern, tjocka fjädrar ger snabbt, kort och starkt, viceverca med mjuka.

i en vanlig maskin styrs slaglängd och hastighet av tjockleken på fram och bakfjädern, tjocka fjädrar ger snabbt, kort och starkt, viceverca med mjuka.
- Electricguy
om man ska göra tester kan man väl göra som mythbusters?? skinnet och lite av "fleshet" från en gris?
fungerade för dom! 

-
tja. funkar väl att trycka i färg i grishud, men då ser du inte hur det blir. läkningen e lika viktig som utförandet.
själv e bäste dräng..
en till "fylletatuering" spelar ingen roll, på mig i alla fall..
ps. mythbusters e kanon! ds
själv e bäste dräng..
en till "fylletatuering" spelar ingen roll, på mig i alla fall..
ps. mythbusters e kanon! ds
-
håller på att läsa guy aitchisons reinventing the tattoo. bara för att röra till alla regler vad som gäller liners och shaders, han gör många av sina linjer med magnumnålar som vanligtvis används till skuggor, och kör sakta med dem..
han säger oxå att det är bättre att köra med för lite ström äm för mycket, tvärtemot vad dom säger i machinegun magazine. Både guy och eikon e ansedda att vara inom eliten inom tatuering.... vem ska man tro på?? haha
han säger oxå att det är bättre att köra med för lite ström äm för mycket, tvärtemot vad dom säger i machinegun magazine. Både guy och eikon e ansedda att vara inom eliten inom tatuering.... vem ska man tro på?? haha
coolt projekt, hoppas du ror det i hamn!
har du sett den här:
http://www.escapistmagazine.com/news/vi ... oo-Machine
mer hardcore än så blir det knappast
snacka om fulhack, han har tydligen använt cd motorn till själva tatueringspennan, och sen drivit den med strömförsörjningen från playstationen.
har du sett den här:
http://www.escapistmagazine.com/news/vi ... oo-Machine
mer hardcore än så blir det knappast