ZigBee: Du ska inte ta åt dej av sodjan, han klagar på allt och alla, får nog en kick av det.
Niklas-k: För två år sedan gick kursen mellan 17 och 21 i Kista. Men jag hörde att den ska flytta till Södertälje (bara ett rykte) så det kan mycket väl förändras. I vilket fall som helst kommer du att få skoj.
Ok då vet jag Men jag har förklarat mig i alla fall. Det var säkert missförstånd.
Är ju här för att lära mig så alla råd iaktas
Tack för tipset om kursen förresten. Jag ska försökta läsa mer. Det hjälpte en hel del på vägen. Synd att man inte bor i stockhom. Synd också att all programering man har lärt sig i utbildningen inte kommer till direkt nytta. Iofs är det samma grund så kan man den ena så kan man den andra. Men hur ofta använder man Java som elektronikingenjör. Jag har säkert läst 4 obligatoriska Java kurser. C som är så viktig inom hårvarunära programmering som elektronik finns ju inte ens med. Bra initiativ av stockhlm univsersitet.
Finns en bra kurs i Borås också för de som har närmare dit!
Jag har gjort det och någonstans har jag läst att det är en USB dongle. Jag har hållit på utan att få det att fungera därför jag frågade. Det följer ju med UART mjukvara också med pinkonfiguration mellan PICen och PicKit 2 enheten också.
Har fått seriell kommunikationen med PicKit 2 och PC att fungera. Man behöver ändra pinkonfiguration mellan PicKit 2 och PIC såsom det står i manualen.
Eftersom det inte fungerade med Hyperterminalen så byggde jag imorse en RS232 interface krets med MAX232. Nu fungerar den fint också Ska testa att koppla ihop med LabView lite senare fö ratt se om det fungerar bra där också.
>Lite konstigt att det inte fungerade från början, om det nu stog i >manualen.
Syftade du på något speciellt?
>Vad har det med varandra att göra ?
Det fungerade inte att använda PicKit2 för seriell kommunikation med HyperTerminalen, bara med dess egna UART programvara. Därför behövdes en extern RS232 interface krets för att få det att fungera med HyperTerminalen.
Nja, som du skrev det, så skulle man kunna tolka det som att
du testade (och postade här) *utan* att kolla dokumentationen först.
Men det är säkert helt fel...
Det andra var en feltolkning av mig av det du skrev.