microprosessor ska jag läramig nu!!!

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
Macce

Inlägg av Macce »

Tog till mig rätten att utdela en anmärkning åt SvenPon.

SvenPon, ber någon dig lugna ner dig, skall du iallafall fundera på vad du sagt och på vilket sätt någon kan bli irriterad på dig. Men du verkar bara glatt fortsätta, så då ser jag inte mycket mer som lösning till problemet.
Detta är inte heller första gången, utan folk har blivit irriterade på dig tidigare här.
Förhoppningsvis tar du åt dig och lugnar ner dig, för det är bästa lösningen för alla.

Kan påminna dig om att det inte finns någon titel som heter 2 anmärkningar, så tänk på det nästa gång du skriver inlägg.
Jag skulle gärna låta bli att dela ut varningar, men ibland finns det inte mycket annat till alternativ. Lyckligtvis är det inte ofta varningar delas ut.

// Macce
Användarvisningsbild
Icecap

Inlägg av Icecap »

Nåja, jag kan väl kasta min mening in också.

Ja, jag tycker att SvenPon verkar ha någon sorts problem och att hans attityd är lite av en skamfläck på detta forum. Å andra sidan har han iblant ett guldkorn.

Dock tycker jag att det är konstigt att ni andra jämt går i hans fälla: ni blir provocerade och hugger tillbaka, precis vad som önskas.

Mitt tips för dagen: strunta i inlägg som är gjorda för att släppa ut det magsura och använd det vettiga, då kommer "systemet" att fungera bra. Den som låter sig mobbas blir mobbad, det är svårt att mobba någon som struntar blankt i mobbningsförsöken.
Användarvisningsbild
SvenPon
Utsparkad, på semester

Varning ?

Inlägg av SvenPon »

Dags för historiens andra varning kanske.

Ni ser gott folk vad det är för "nissar" som tror att dom bestämmer något .

Jag skrattar läppen av mig.

Gott folk skriv om elektroniska problem, skit i dessa "besserwissernissar"

Kan Vi få ordning i ledet och sparka ut psykopaterna. Eller ?

Här gäller sakliga frågor om Elektronik och inte svenska språket.

Keep on youre good work.
Användarvisningsbild
SvenPon
Utsparkad, på semester

Bra analys !

Inlägg av SvenPon »

Dock tycker jag att det är konstigt att ni andra jämt går i hans fälla: ni blir provocerade och hugger tillbaka, precis vad som önskas.

Bra Icecap ! Men jag vidhåller att detta Forum skall handla om Elektronik
och inte hur man placerar ,(komma) och .(punkter) elle möjligvis behandlar
svenska språket.Det är ett helt annat Forum. Här gäller U = I x R 8)
bearing

Inlägg av bearing »

Kära SvenPon

Det som satte igång hela detta var en enkel vädjan om att trådstartaren skulle skulle försöka skriva bättre svenska. Det var inget krav, utan en vädjan. Den uttrycktes utan otrevlighet.

Om svenskan som trådstartaren använder är det bästa han/hon förmår är det förmodligen helt OK att använda den. Dock kan det ta längre tid att förstå textens innebörd. Därav denna vädjan att göra den bättre så att mer tid kan användas för att lösa problem om elektronik än att försöka tolka texter.

Så, förde egentligen inte denna vädjan forumet frammåt - mot målet att, som du skriver, "handla om Elektronik"?
Användarvisningsbild
SvenPon
Utsparkad, på semester

Djä... mjukis bull !

Inlägg av SvenPon »

Saken är mycket allvarligare.

Det var ett gäng "mobbare" som skulle sätta på Niklas.
för att han inte skrev bra svenska.

Dessa "mobbare" är inte speciellt kända för att komma med bra inlägg
när det gäller elektronik, nääää här gäller det att köra Jante lagen !

Skrattretande att läsa historia $Tiff

Dom sket i att läsa vad han egentligen frågade om. !

Niklas fortsätt med dina funderingar kring uC. Bra !!! det är sådana människor Vi behöver.sk svensk"mobbarna" skickar Vi dit dom passar.

Ha det
bearing

Inlägg av bearing »

Dina åsikter om dom personerna du kallar mobbare skiljer sig från mig. Jag har läst många vettiga inlägg från $tiff och danei, inget har varit för att mobba någon annan. Har sett att du är irriterad på andra också, men minns inte vilka. Jag är ändå säker på att ingen av dem är ute efter att mobba andra medlemmar.

Jag tycker att det faktum att du verkar tolka inläggen som mobbning får språkfrågan att bli ännu viktigare. Om de hade uttryckt sig på ett bättre sätt hade du förmodligen inte missförstått inläggen och trott att de var ute efter att mobba någon.

Jag föreslår att trådstartaren skapar en ny tråd under kategorin Mikroprocessorer eftersom den här tråden har spårat ur och jag tror inte den kommer komma in på ursprungsspåret igen.
Olle E.
Kontakt:

Inlägg av Olle E. »

Nu har hållt mig ett tag, men nu måste jag bara säga vad jag tycker... (Om SvenPon)

Tycker du själv att du tillför mycket när du (åtminstone på senare tid) spenderar det mesta av din tid här på forumet till att kasta skit på andra som försöker hjälpa till? Att be någon skriva tydligare gör det lättare för alla parter, både för den som frågar (han/hon behöver inte förtydliga lika mycket i efterhand) och för de som läser (de behöver inte fråga lika mycket). Tycker inte heller att du lever som du lär; du brukar tjata om att man ska hålla sig till ämnet, men jag inte tycker inte att du gör det speciellt bra själv...

Och vad har du egentligen mot $tiff? Enligt min mening tillför han forumet väldigt mycket mer än vad du gör. För övrigt kan man ju undra vad det skulle bli av forumet om man gör som du vill; släng ut Icecap, sodjan och $tiff med flera...? Själv tror jag att forumet skulle tappa rätt mycket substans då.

Jag har allvarligt börjat fundera på om du är seriös, eller om du bara skriver på det här viset för att skapa lite liv och få lite uppmärksamhet.

Jag vill dock hålla med Icecap om att du har goda sidor också, men tyvärr syns inte dessa lika ofta som de dåliga.

Rätta mig om jag har fel.
Senast redigerad av Olle E. 19 oktober 2006, 22:01:38, redigerad totalt 1 gång.
Användarvisningsbild
SvenPon
Utsparkad, på semester

Mobbare !

Inlägg av SvenPon »

Helt rätt vfr !
Nicklas, prova med att *själv* läsa det du skriver så märker du
hur slavigt det ser ut. Om du tänker programmera med samma
standard så kommer inte mycket att fungera...

Snälla Niklas, använd punkt och stor bokstav!! Det blir jäkligt jobbigt att läsa så som du skriver. Det är större chans att folk orkar läsa ditt inlägg och komma med bra svar då!

För att använda ditt eget uttryck så är du nog "ute och vimsar" en del.
Börja med att läsa den här guiden så kanske det faller ett par bitar på plats.

mm. mm. Är detta snyggt att skriva till en som frågar ärligt ?

Nääääää djä.... mobbare och besserwissare jag står upp för Niklas.

DIXI
bearing

Inlägg av bearing »

Det är synd att du och Nicklas tolkar detta som mobbning. Jag är helt säker på att inget av inläggen hade ett elakt syfte på något vis.

Nicklas frågar ärligt. Jag är säker på att dessa svar helt ärligt skrevs med välmening.
Användarvisningsbild
SvenPon
Utsparkad, på semester

Och !

Inlägg av SvenPon »

Ovan skrivet:
Vad har dessa idiotiska svar med uC att göra ?
Niklas läs Icaps:s och några andra länkar, jag har lärt mig mycket
trots dom här djä... "svenska mobbarna"

U = I x R
Användarvisningsbild
Greensilver
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

Äh, trådskaparens inlägg är ju lite i klass med att fråga var man fyller på spolarvätska i ett forum för motortrimning. Han kunde ju som sagt lagt några minuter på att läsa innan han ställde frågan. Ingen mobbing vad jag kan se. :lol:
Användarvisningsbild
björn
EF Sponsor

Inlägg av björn »

Vad har dessa idiotiska svar med uC att göra ?
Exakt, varför skriver du dom då?
Användarvisningsbild
SvenPon
Utsparkad, på semester

Exakt, varför skriver du dom då?

Inlägg av SvenPon »

Därför att jag känner på lukten när sådana nissar börjar mobba.
Jag är intresserad av samma ämne och hade kanske skrivit på annat sätt.

Men !. Jag tar inte mot skit, när jag frågar vänligt och ödmjukt.

Du vet förmodligen inte mycket om uC
men ville bara "gagga" för gaggandets egen skull.

Keep Out eller skriv något intelligent om PIC, AVR eller någon annan !
danei
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av danei »

Efter som det tydligen inte räcker med en varnig, så tycker jag att Sven ska få en veckas semester från forumet. Så att han hinner lugna ner sig.
Skriv svar