Hej igen!
Nu har jag bestämt mig för att inte ha någon "buck konverter" på 24-28V. Verkar som att de flesta 24V PSUer kan ställas på 28V då slipper jag en konvertering.
Men nu har jag börjat kika närmare på ULN kretsarna. Det finns flera olika. ULN2803, ULN2003, ULN2004, sedan finns det varianter med mssa bokstäver efter. Dock förstår jag inte riktigt skillnaden. 2803 har 8 ingångar och utgångar 2003 har 7. Båda verkar klara 500mA på en utgång om bar en är ansluten.
Hur läser jag av detta i data bladet. Tyckte jag läste på elektrokit att
om alla ingångar är anslutna klarar kretsen max 125mA per utgång, då klarar det sig med minsta möjliga marginal, då dom minst måste klara 120mA
Sen vill jag ju ha "TEST" fuktionen som i videon i tidigare inlägg, men den ser jag bara i data bladet på Electrokits hemsida för ULN2004, men den är ritad på ULN2003?
Se bild:
JLCPCB ULN2004-test-switch.jpg
Hur ska jag dimensionera ledningsbanor på PCB? Efter max vad en Utgång klarar?
Nästa fråga blir, vilken krets ska jag använda? (Jag vill att JLCBB ska montera dem åt mig,(SMD monterat))
Verkar vara stor prisskillnad på ULN2803 och ULN2003?
Verkar vara stor prisskillnad på TexasInstruments och alla andra, måste man köra dem eller går det bra med annat märke.
Om det bara skiljer en utgång, ingång mellan chipen men priset är det dubbla och jag behöver till 54 så borde det vara mer ekonomiskt att köra ULN2003?
Tänker jag fel?
Är det något jag missar?
Se bilder:
JLCPCB ULN2803.jpg
JLCPCB ULN2003.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.