Det fattas inga distanser, iaf inte som jag ser det. X-motorn monteras direkt på gaveln, Y-motorn har bara tre fästskruvar. Z-motorn har alla fyra. Då blir det sju distanser. Om du ändrar listan till det du
vet fattas, då är jag med.
Att du tycker det blir bättre med två brickor, kan jag inte ta så stor hänsyn till, eftersom jag tycker att det räcker med en.
Ja, jag vet. Det fattas dokumentation på hur det ska vara. Men det är inte så svårt bara man tänker efter lite extra. Jag får prioritera det före att skicka ut till flera tror jag. Det blir nog lättast i längden iaf. Jag hade hoppats på att det inte var så svårt att förstå, men...
Men det är klart, jag kunde ju ha skickat med lite extra av allt, och ni skickar tillbaka det som ni inte ville använda. Det tänkte jag inte på.
Nä, skämt å sido. Jag skickade med det jag trodde att var rätt, sen blir det lite fel ibland, men det får ni ta. Jag har sänkt priset till snudd på förlust, så lite jobb och egeninsats måste ni offra.
En sak är iaf säker, jag kommer aldrig att göra om det här. Jag trodde från början att ni var införstådda med att det var ett billigt och bra sätt att komma igång med CNC. Att ni kunde ta nackdelarna med att få allt till ett enormt bra pris, men att jag ville ha hjälp med att
vidareutveckla maskinen, inte få massa gnäll och påhopp för att man glömt några hål eller skruvar. Hur ska jag få ut något nyttigt av det här, förutom att jag lärt mig att jag måste milimeterpassa allt och trippelkolla alla delar?
Ibland blir det för mycket även för mig. Ni som inte vill göra någonting själva eller trodde att allt var färdigt å klart, bara att montera ihop X med X, och Y med Y, kan skicka tillbaka allt, och ni får tillbaka era utlägg. Ni som beställt utan att få leverans kan skicka ett mail vart jag ska skicka tillbaka pengarna. Till er som inte vet vad som är fram eller bak på en handborrmaskin, avbeställ på en gång, ni kommer iaf aldrig att kunna använda Lillsyrran till nåt mer än att samla damm på. Troligtvis blir den inte ens färdig.
Sätter en femhundring på att minst en Lillsyrra aldrig blir färdig. (3 månader efter leverans.) Sätter nån emot?
Ni andra som accepterar att ta fram filen och borrmaskinen från skåpet kommer att få en maskin som ni aldrig skulle kunnat få ens för det dubbla priset. Sen kan vi alla hjälpas åt att vidareutveckla och göra den ännu bättre. Jag har massa ideer om att göra flera tillbehör, tex en fjärde axel så man även kan svarva och gravera flaskor.
Men för att vara med på det hela måste man ha ett visst intresse för att använda händerna till annat än att torka sig i arslet med. Lillsyrran är ingen 100% färdig produkt, och kommer förhoppningsvis aldrig att bli det heller.
Edit: Det har aldrig helt fattats några hål någonstans. Antingen har det varit förborrat/markerat, men inte helt igenom, eller så är det bara att borra för hand upp till ett annat hål, utan mm passning på nåt sätt. Inga "glömda" hål har behövst mätas fram. Så hoppas jag slipper höra att en M6-mutter fattas eller skruven är 3mm för lång.
Jimmy kommer att få ett bra liv med sin Lillsyrra, han har fattat redan från början vad det hela rör sig om.