Dina mini-projekt!

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Re: Dina mini-projekt!

Inlägg av toffie »

Ser ju riktigt schysst ut, trodde först att det var en lödstation inuti, men det är bara en hållare alltså?
Användarvisningsbild
teljemo
Kontakt:

Inlägg av teljemo »

Ja precis.. Själva huvud enheten står en bit bort..
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Aha! Men det blev riktigt bra! Har själv nu i helgen beställt en lödstation, har bara haft vanlig lödkolv innan. Ska bli skoj att få hem så man har ett helt paket.

Annars hade jag nog satsat på att göra något liknande, inte alls illa! :)
Användarvisningsbild
Henry

Inlägg av Henry »

Blev en "på" fördröjnings sak på ca 2 sekunder med en 17A mosfet som utgång men det som det skall kopplas till kommer bara att dra en knapp amp så den skall nog räcka.
2 sec delay.jpg
Är till gimbal kontrollkortet på quaden så att det inte kopplas till batteriet samtidigt som jag kopplar in det till resten (parallellkopplat) då det förstås sprakar en del. Jag vet inte och orkar inte kolla upp men vill inte riskera att ev spänningsspikar eller vad som helst går in i gimbalkortet och orkar inte fibbla med ev filter och grejs så en fördröjning på ca 2 sekunder innan det får ström är således mer än tillräckligt. Kanske helt onödigt men det tog inte lång tid att slänga ihop så vad fasen.

Är av komponenter jag rotade fram lite här och var för annars hade jag förstås gjort allt i SMD så hade det blivit en bra bit mindre men det går utmärkt som det är nu och visar sig fungera precis som det skall.

En bild säger inte mycket om funktionalitet så en liten videosnutt som dropbox gjort något med för så dålig var absolut inte kvalitén jag laddade upp:

https://www.dropbox.com/s/627ii1l7up52ji6/_DSC6209.avi

Klicka på länken då det ej går att spara men för bättre kvalitet så ladda annars ner originalversionen på sidan om du absolut vill se den istället.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
Greve Hamilton
EF Sponsor

Inlägg av Greve Hamilton »

Köpte ett FPGA-utvecklingskort samt en OLED i somras. Ville damma av min VHDL och lyckades till slut få fart på displayen. Det sitter en Spartan 6 på kortet och OLED:en är 256x64 med 4 bitar grånivå per pixel.

Skrev ett script som konverterar bildfiler till det rådataformat minnesblocken vill ha. Funkar kalas!
oled_sve_elek_1.jpg
oled_sve_elek_2.jpg
Ska se om jag kan få den att visa rörlig bild också...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Väldigt vackert! :)
cosmox
EF Sponsor

Inlägg av cosmox »

Snyggt Greven! Vad är det för OLED-modul månne?
Användarvisningsbild
Greve Hamilton
EF Sponsor

Inlägg av Greve Hamilton »

Köpte denna:
http://www.ebay.com/itm/White-Serial-SP ... 4623248fba

Finns i några andra färger också.

Gillar att man kan sätta grånivån per pixel och att modulen är såpass liten (dvs hög pixeldensitet). Får försöka hitta på något projekt så att jag har nytta av den. :)
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

:tumupp: Coolt
Användarvisningsbild
lond

Inlägg av lond »

En styrd LED från mobilen med hjälp av appen Tasker och en Electric IMP.

Bild

För tillfället så tänds lysdioden när ett larm startar i mobilen och slocknar när man snoozar eller stänger av larmet. Skall bli ett eget kort istället för utvecklingskortet med utgång som klarar av att driva en kuddvibrator. Har ibland svårt att vakna när larmet går :sleepy: :sleepy: :sleepy: :sleepy:

/// Marcus
Tekko

Inlägg av Tekko »

Trötter ? :razz: :vissla:
Mstandar

Inlägg av Mstandar »

lond skrev:En styrd LED från mobilen med hjälp av appen Tasker och en Electric IMP.
Bara att börja bygga en sånhära :wink:
Dock är väl problemet att man tillslut inte vågar somna för man vet vad som väntar :D
Användarvisningsbild
HUGGBÄVERN
Tidigare soundbrigade
Kontakt:

Inlägg av HUGGBÄVERN »

Min djuslådda har blivit färdig. Fixade glasskiva, fick göra en fullödning på slutet för att sladdar lossnat och kontakten sitter fastklämd med en träklots. Ljuset är måhända lite svagt, och som jag nämnt, glaset är inte jämnt infärgat, men wadddafack ...Det funkar ju och det blev skapligt billigt ändå.
Glasskivan har gummilist på över- och undersidan för att inte knäckas om ramen är ojämn. Aluzinkplåtarna var väl inte perfekt tillklippta men det är ju inget skönhetspris jag eftersträvar.

Bild

Bild
Användarvisningsbild
lond

Inlägg av lond »

I väntan på att få tummen ur att cadda ett mönsterkort till min vibrator och första morgonpasset efter semestern är imorgon, så blev det ett snabbygge på experimentkort tillsammans med utvecklingskortet:

Bild

Bild

Fick inte FET:en att drivas direkt av electricIMP av någon anledning men lysdioden tändes fint :humm: så jag kopplade en optokopplare mellan eIMP:en och FET:en. Fick även sätta ett 220ohms motstånd mellan D+ & D- för att laddstationen för mobilen skulle vara med.

Monterad under sängbordet:

Bild

/// Marcus
Användarvisningsbild
MarcusUmeå
Kontakt:

Inlägg av MarcusUmeå »

Vibrator under sängbordet? ;)
Skriv svar